Har jag en skruv lös?

Paka

Medlem
Har jag en skruv lös?
IMG_5233.jpeg

Fattas det något vid A? Det är alltså på drevsidan av axeln vid nedre fästet till svingen på en Scott Spark 710 2017. Skruven vid B (och den inre delen vid A) snurrar bara när jag försöker dra den. Borde det det sitta en skruv vid A som jag hålla emot på? Eller ser det ut som förväntat och man måste loss med klingan och in med något i hålet för att hålla emot med?
Min LBS-mek har semester och jag hittar inga sprängskisser el dyl på nätet.

Har jag en skruv lös?
Det känns som om det skulle vara en motsvarande "mutter" på A-sidan. A-bilden visar att det som är kvar hänger osymmetriskt och på lösen. Det finns en lång tråd om din cykel:

Har jag en skruv lös?
Visa bilaga 639803
Fattas det något vid A? Det är alltså på drevsidan av axeln vid nedre fästet till svingen på en Scott Spark 710 2017. Skruven vid B (och den inre delen vid A) snurrar bara när jag försöker dra den. Borde det det sitta en skruv vid A som jag hålla emot på? Eller ser det ut som förväntat och man måste loss med klingan och in med något i hålet för att hålla emot med?
Min LBS-mek har semester och jag hittar inga sprängskisser el dyl på nätet.

Min 710+ av samma årsmodell står trångt, men när jag försöker titta tycker jag att det ser likadant ut, dvs inget mer vid A. Det man ser vid A är axeln som är ihålig och när man tittar genom den ser man torxen vid B.

Tillbaka
Topp