Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stream sa:Jag vill känna stake.
Borde inte höghjuling i så fall vara vägen att gå? Eliminerar i alla fall effektivt alla förluster i kedjan.CEHG sa:1. Göra småutflykter - "se världen" i det nära.
2. Känslan av enkelheten, kombinationen av mekanik och biologi i harmoni.
3. För att provocera någon kanske så beror min cykelglädje till stor del på att jag kör enväxlat. Så många newtonmeter som möjligt ska ner i backen. Om jag skulle vilja optimera något är det inte min prestation utan kraftöverföringens verkningsgrad.
geologen sa:Mitt problem är att om jag inte tar tag i mig själv, så sitter jag framför datorn hela min lediga tid. Det finns inget som ger mig mer nöje och glädje, utöver att umgås med släkt och vänner (men det har de ju inte tid med alltid, så klart). Så träning är alltid tvång och måsten för mig, men jag tvingar mig till det för att må bra, och må bättre. Så bejaka nöje och glädje innebär noll träning för min del. Inte bra!
Makten sa:Hur gick det; skulle inte du börja cykla i skogen?
geologen sa:Makten sa:Hur gick det; skulle inte du börja cykla i skogen?
Nej, jag är alldeles för rädd och feg för det. Jag kan sträcka mig till grusvägsrally, men jag mer eller mindre leder cykeln så fort det blir halvbrant utför. Och är underlaget slirigt blir det också snigelfart. Så nej, det innebär bara oro och rädsla.
Asfalt är min grej.
geologen sa:Makten sa:Hur gick det; skulle inte du börja cykla i skogen?
Nej, jag är alldeles för rädd och feg för det. Jag kan sträcka mig till grusvägsrally, men jag mer eller mindre leder cykeln så fort det blir halvbrant utför. Och är underlaget slirigt blir det också snigelfart. Så nej, det innebär bara oro och rädsla. Asfalt är min grej.
GoranS sa:Borde inte höghjuling i så fall vara vägen att gå? Eliminerar i alla fall effektivt alla förluster i kedjan.CEHG sa:1. Göra småutflykter - "se världen" i det nära.
2. Känslan av enkelheten, kombinationen av mekanik och biologi i harmoni.
3. För att provocera någon kanske så beror min cykelglädje till stor del på att jag kör enväxlat. Så många newtonmeter som möjligt ska ner i backen. Om jag skulle vilja optimera något är det inte min prestation utan kraftöverföringens verkningsgrad.
TS975 sa:Jag tycker det är magiskt kul att cykla i skogen. Som bäst är det när man är inne i ett "flow" och man bara glider över alla stenar och rötter. En uppförsbacke kan få göra en trött för stunden, men kroppen ska ha "glömt" uppförsbacken strax efter den tog slut. Jag vill inte att utmattning ska förstöra mitt flow, så för bästa upplevelse behöver jag vara i bra form.[/quote
/+1
s sa:Mellanmål
Skogling sa:Jag har inget specifikt mål. Att ha kul och må bra.
Terapi.
geologen sa:Det är inte säkert att det är så kul för alla. Jag tycker om cykling när det är sommar, varmt, mild bris och lite lätt mulet. Eller i lite sämre förhållanden om jag har trevligt sällskap. Dvs högst några procent av alla årets rundor. Alla andra rundor och alla intervallpass tycker jag illa om. Ibland verkligen hatar jag dem! Men jag tränar för min hälsa och för att bli bättre.
DarthVidar sa:Mitt mål är att ha kul och komma ut och röra på mig! Sen att det även blir en del skruvande är helt klart en bonus!
Aron sa:Jag förstår att du prioriterar din hälsa, men varför vill du bli bättre i en sport som du bara uppskattar vid några procent av utövandet? Finns det ingen annan motionsform som skulle skänka dig mer glädje?
JojjeM sa:s sa:Mellanmål
Amenguud! Kom in i matchen. Det där skämtet drogs ju redan tidigt på sidan 1 ;)
...
Är inte det långloppscyklister?Valhalla_ sa:Utifrån denna tråd kan man generalisera lite (men detta gäller förstås inte alla):
De som kör lvg finner relativt lite nöje i det och de drivs mestadels av ett tjockt pannben.
De som kör mtb gillar det mycket och drivs mest av nöjet i utövandet.
En stilla fundering, vad skulle hända om man satte en mtb i händerna på en person som inte finner nöje i lvg cykling (jag kan förstå att man inte gillar att bara nöta asfalt, men det är jag det).
Få lite mer delmål och instant gratification, t.ex klara den där svåra backen eller kunna köra fort som f-n i den där utförsslingan utan att dö. Mer skoj och adrenalin på träningarna men fortfarande pressandes med tjockt pannben och strava för att bli snabbare och prestera i tävlingar. Win win?
Bama sa:Är inte det långloppscyklister?Valhalla_ sa:Utifrån denna tråd kan man generalisera lite (men detta gäller förstås inte alla):
De som kör lvg finner relativt lite nöje i det och de drivs mestadels av ett tjockt pannben.
De som kör mtb gillar det mycket och drivs mest av nöjet i utövandet.
En stilla fundering, vad skulle hända om man satte en mtb i händerna på en person som inte finner nöje i lvg cykling (jag kan förstå att man inte gillar att bara nöta asfalt, men det är jag det).
Få lite mer delmål och instant gratification, t.ex klara den där svåra backen eller kunna köra fort som f-n i den där utförsslingan utan att dö. Mer skoj och adrenalin på träningarna men fortfarande pressandes med tjockt pannben och strava för att bli snabbare och prestera i tävlingar. Win win?
Jag har aldrig suttit på en mtb men när folk tjatar på mig att jag ska köpa en så säger jag alltid att jag ska göra det när lat och trött. Då kan man rulla runt på "flowiga" stigar utan risken att bli avhängd eller vägga.