Niko/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> BFS, nu ger du ju återigen en väldigt onyanserad
> bild där allt bara är antingen svart eller vitt.
> Det finns många verkligheter och den jag talade
> om var att i verkligheten så förekommer
> kränkrace - det var vad jag sa, sen försöker du
> vrida och vända ord till helt andra
> meningsbyggnader.
Apropå dramatiska meningsbyggnader skrev du: "Modesty, gode gud! Är vi lite dramatiska eller? Du skriver ditt inlägg som en sommarnovell i aftonbladets söndagsbilaga... "Dödens väntrum, osv". Suck... väldigt svårt att ta den här snudd på frikyrkliga tonen på allvar. Olyckor händer, visst var det någons fel när denne körde mot rött. Men hur det är relevant för diskussionen vette fasen... Jag tror du blandar ihop kränkningar med rödljuskörningar som om det vore synonymt." Du fick ett exempel (jag skiter i var du placerar det på svart/vitskalan) på en verklighet och börjar beskriva denna tråkiga verklighet som "frikyrkliga noveller". Du fick ett exempel och istället för att använda detta exempel i diskussionen så börjar du tramsa.
> Cynisk om jag tycker att världen ska fortsätta
> rulla även fast folk dör som flugor i olyckor
> åt både höger och vänster? Javisst, hellre
> cynisk än fast i en glasbubbla!
Så om du är cynisk ska alla andra vara cyniska? De som tycker att en dödad person, påkörd av en cyklist, är en hemsk verklighet ska få höra att de är frikyrkliga? Är det att vara i en glasbubbla att notera dödsfall? Då är du ju inte cynisk, då är du ju förnekande.
> Jag menar för i helvete, ska vi begränsa allt
> så fort någon dör? Då skulle väldigt snabbt
> ALLT stå tvärstilla.
Vem har sagt att vi ska begränsa allt?
> Men jag drar mig ur den här diskussionen nu, att
> diskutera kränkning med moralpredikare är som
> att diskutera droger med jehovas vittnen. Det går
> inte att föra en diskussion ens på den mest
> hypotetiska nivån utan ett ramaskri från den ena
> parten där allt är svart eller vitt och det
> faktum att det ens finns gråzoner är något man
> blundar, håller för öronen och tjuter
> "la-la-laa" åt.
Ja, det är nog bäst att du drar dig ur (eller tjuter la-la-la). För du försöker ju inte ens diskutera. Du kommer ju inte med några andra "argument" än: "frikyrkliga", "moralpredikare" osv.
> Vill ni inte diskutera gråzonen här, så fine,
> då gör vi inte det. Är ni lyckligare människor
> då?
Är det att diskutera gråzoner när du skriver: "Modesty, gode gud! Är vi lite dramatiska eller? Du skriver ditt inlägg som en sommarnovell i aftonbladets söndagsbilaga... "Dödens väntrum, osv". Suck... väldigt svårt att ta den här snudd på frikyrkliga tonen på allvar."?