Har skaffat mig en sniktränings och pendlarcykel. Vad imploderar först?
Har nyligen skaffat mig en riktigt sniket specad cykel, En skivbromsad racer som inte är en racer men heller inte en cross. Växelsystem är genomgånde Shimano Claris, bromsarna är Tektro Lyra, fälgar Ryde dp 18, nav noname. Vevparti FSA Tempo med kassettvevlager. Det enda jag har bytt är däck och slangar kommer rulla på Conti GP4000-2, 28mm. De Kenda 23mm som satt på känns ocyklingsbara på flera sätt. För att det skall bli lite edgy har jag satt dit alla reflexer, ringklocka och låter pizzadisken vara kvar. De två bästa sakerna med det hela är:
1) Kartongen är exakt samma storlek som min gamla till flygresorna, nu kan jag flyga med cykel i en massa år till.
2) Namnet är det allra bästa. Det är en Land Rover, smaka på den! Land Rover Prestige. En aluminiumdröm med kolfibergaffel som bara väger 11.8kg :) Kanske något mindre utan Kendapuckarna.
Sköter ni er skall ni få en bild på pizzadisken mm. Frågan nu är alltså hur många mil jag kommer innan det börjar krångla?
För att göra det rättvist räknas inte första fem milen ifall det handlar om justeringar. Men sen så....
Är det vägen till Land Rover-mannen? Eller är det via Range Rover och damunderkläder man kommer dit?
1) Kartongen är exakt samma storlek som min gamla till flygresorna, nu kan jag flyga med cykel i en massa år till.
2) Namnet är det allra bästa. Det är en Land Rover, smaka på den! Land Rover Prestige. En aluminiumdröm med kolfibergaffel som bara väger 11.8kg :) Kanske något mindre utan Kendapuckarna.
Sköter ni er skall ni få en bild på pizzadisken mm. Frågan nu är alltså hur många mil jag kommer innan det börjar krångla?
För att göra det rättvist räknas inte första fem milen ifall det handlar om justeringar. Men sen så....
Är det vägen till Land Rover-mannen? Eller är det via Range Rover och damunderkläder man kommer dit?
Senast ändrad: