Har skaffat mig en sniktränings och pendlarcykel. Vad imploderar först?

Tråkigt när det händer. De har väldigt mycket personlighet. Vår är minst 52år, tiden innan är oklar, vi tog över den då den höll på att bli hemlös.

Håller fortfarande lite knarrig och inexakt men fullt cyklingsbar.

IMG_20190725_062313.jpg

Ja jag kan verkligen inte klaga. Eftersom ingen ville köpa sista exet fick jag två för lågpriset på en. Har inte ens öppnat kartongen. Men det går verkligen inte att svara upp om nån cyklar riktigt snabbt förbi.

Vet att det gått ett tag sedan du gjorde senaste inlägget men efter att ha läst dina lovord blev jag nästan sugen på att hjälpa dig göra utrymme i garaget och köpa en av dina extra ex. Behöver ny snikis efter att ngn i helgen tyckte min gamla specialized var värd att klippa låset på. Finns den kvar?

Vet att det gått ett tag sedan du gjorde senaste inlägget men efter att ha läst dina lovord blev jag nästan sugen på att hjälpa dig göra utrymme i garaget och köpa en av dina extra ex. Behöver ny snikis efter att ngn i helgen tyckte min gamla specialized var värd att klippa låset på. Finns den kvar?

Jag har jobbat hela helgen. Såg ditt PM, har en öppnad låda med en i. Vi tar det i PM.

Tillägg: Det har visat sig vara en annan likadan cykel och inte min. Osannolikt sammanträffande. Tänk på detta när ni läser kommande inlägg. Har lagt en ursäkt sist och skickat PM till köparen. Verkligen ledsen för misstaget helt mitt fel.

Lite tråkigt. Åkte 6 mil bil Skruvade ihop direkt ur låda på en trottoar. Sålde för 1500kr. Nu finns den oanvänd på Blocket för 5000kr Jag skiter i pengarna men det var inte för det här jag gjorde mig av med den. Jag ville bara hjälpa en happyit.

Senast ändrad:
Jag vet inte om det var påhittat eller vi menar samma, men ja troligen menar vi samma. Hur vet du att det var påhittat?

En liten historia för att skapa lite medömkan från din sida och för att tjäna så mycket som möjligt själv. Vidrigt beteende hur som helst.

Man får såklart göra som man vill med grejer man köper. Men det var absolut inte såhär det verkade vid köpet. Det skulle förvåna mig om den blir såld för 5000kr. Det är en tung cykel i storlek 58, med Clarisgrupp, 170 mm vevar, det går in ett jättedäck fram men snudd på bara ett racerdäck och lite till bak. Bromsarna är monterade motostyle och hela härligheten är "Made in Vietnam". Det som kan locka är kanske skivbromsarna och "högprofilfälgarna". Men det är ju en sminkad gris och det har jag varit öppen med genom hela tråden och i konversationen med köparen. För min egen del var reservdelsförrådet cykeln representerade värt mer än 1500kr eftersom jag redan hade en och slita på. Gjort är gjort, men trist känns det. Hur larvigt det än är såg jag fram emot en RR vilket faktiskt ingick i dealen.

men annonsen är ju inlagd 19:e april? rimligtvis en annan cykel?
Känns mycket osannolikt men inte omöjligt. Jag skruvade ihop den och lämnade över den 15/5. När jag frågat hi PM ur det gått att cykla har jag inte fått något svar. Hade svaret varit att den var helt värdelös hade jag tagit tillbaka den och återbetalat pengarna, det är ingen ekonomisk fråga för mig. Kan ju nämna att budet var 1500 och en god flaska rött. Men JAG prutade med det till 1500 kr utan vin.

Killen jag cyklade med igår kunde ha fått den av mig för hade jag vetat att den kom till nytta och glädje.

hur får du ihop att annonsen är inlagd en månad innan du körde den till stockholm?
Stod det april? Då får jag verkligen be om ursäkt. Satan vad pinsamt. Skall skicka ett PM oavsett om jag får svar eller inte. Då hoppas jag på en RR som gärna får innehålla en känga i centerpartiet till mig.

Ändrat inledningen i inlägget där det går snett. Har även skickat PM till köparen. Efterfrågade utlåtande om cykelns duglighet, bad om ursäkt och bad om en virtuell örfil för mitt misstag. Tack freddag för god uppmärksamhet.

Hörde aldrig av köparen. Tar det som att han var acceptabelt nöjd och inte brydde sig om mitt felaktiga utspel. Nu är den andra jag har kvar, alltså min egen, utlånad och skall rulla Munsö-Hjorthagen-Munsö imorgon.

Hörde aldrig av köparen. Tar det som att han var acceptabelt nöjd och inte brydde sig om mitt felaktiga utspel. Nu är den andra jag har kvar, alltså min egen, utlånad och skall rulla Munsö-Hjorthagen-Munsö imorgon.
If I die I die! :P haha!
Tycker den är super fin å ända jag kan ha nått å säga om på rak arm så är det lagret olja på kedjan.
lika tjockt å klibbigt som det man använder i filmen ”rädda meninge Ryan” för att göra sticky bombs. :D
Försökte torka av en del men insåg att spackelspadar hade vart bättre.
Dock är jag sjukt nöjd å tacksam att du lånat ut denna fabulösa brudmagnet så man får testa den sträckan. Tackar.

If I die I die! :P haha!
Tycker den är super fin å ända jag kan ha nått å säga om på rak arm så är det lagret olja på kedjan.
lika tjockt å klibbigt som det man använder i filmen ”rädda meninge Ryan” för att göra sticky bombs. :D
Försökte torka av en del men insåg att spackelspadar hade vart bättre.
Dock är jag sjukt nöjd å tacksam att du lånat ut denna fabulösa brudmagnet så man får testa den sträckan. Tackar.
För mycket eller för lite är min melodi. Den har Biltemas marindrevsolja i kedjan. Låt det vara eller ta en rejält skitig utmaning för att få bort det om du orkar. Blöt inuti av vatten lär den inte bli.

En intern rapport avslöjar att halva dagens cykling gått alldeles utmärkt för låntagaren.

Ojojoj, tänk vilka rykten lite tystnad och "jag skriver något sen" kan skapa :LOL:
Men, det gav även mig underhållning att läsa både svar och utlägg.. Min förra cykel blev dock snodd, for the record ?.
Sanningen är den att jag är oerhörd tacksam att LR kom in i mitt liv, han har fått stänkisar och blåa flats. Har även sparat pizzaskivan på för att ge hommage till hans ursprung. Fine, lite tung och kanske inte så exakt i indexeringen men för mig uppfyller han de krav som ställs och blir glad varje morgon jag ser honom. Och även min klon har varit i Hjorthagen och flanerat.
Nu har jag inte tagit några längre (>2mil) turer men säkerligen kommer det gå galant! Kan lägga upp bild under helgen så Stay Tuned!
Tack @Hasse#7 för förtroendet och för att du lät dina känslor svalla över ?

Ojojoj, tänk vilka rykten lite tystnad och "jag skriver något sen" kan skapa :LOL:
Men, det gav även mig underhållning att läsa både svar och utlägg.. Min förra cykel blev dock snodd, for the record ?.
Sanningen är den att jag är oerhörd tacksam att LR kom in i mitt liv, han har fått stänkisar och blåa flats. Har även sparat pizzaskivan på för att ge hommage till hans ursprung. Fine, lite tung och kanske inte så exakt i indexeringen men för mig uppfyller han de krav som ställs och blir glad varje morgon jag ser honom. Och även min klon har varit i Hjorthagen och flanerat.
Nu har jag inte tagit några längre (>2mil) turer men säkerligen kommer det gå galant! Kan lägga upp bild under helgen så Stay Tuned!
Tack @Hasse#7 för förtroendet och för att du lät dina känslor svalla över ?
Vad skönt att höra av dig och att du är nöjd. Då är tråden på banan igen. Vore kul om ni råkar stöta på varandra i trafiken :)
Jag förklarar dig även löst från fortsatt RR-skrivande, även om det är kul att höra hur det går.

Nu är min hemma igen efter utlån. Sista turen blev i lördags då den gick 120km utan att knorra. Imorgon skall jag låna ut min Brompton till en arbetskamrat som pendlar Norrköping-Södertälje-Norrköping med tåg. Vi börjar med en vecka. Väldigt nyfiken på vad han tycker.

Senast ändrad:
Min Brompton har bara rullat till och från jobbet en gång sedan i mars. Fast det blev en riktigt bra demonstration av mångsidigheten, parkerade bil i Tallkrogen, cyklade till Gärdet, åkte lastbil från Gärdet till Södertälje, hoppade sedan av i Västberga på vägen hem och sneddade till bilen i Tallkrogen.

Utan den hade livet blivit komplicerat helt klart.

Nu får fortsättningen med snikpendlaren fortsätta i annan ägo. Jag gav den till Mats88MadZ idag. Man säljer inte en sån här udda pjäs. Tror han har kapacitet och behov nog att pressa den så mycket det går med pendling och längre turer. Det börjar bli lite fullt och n+1 är inte alltid tillämpbart. Behöver utrymmet för ett nytt cykelprojekt som eventuellt kräver inslag av exorcism.

Nu får fortsättningen med snikpendlaren fortsätta i annan ägo. Jag gav den till Mats88MadZ idag. Man säljer inte en sån här udda pjäs. Tror han har kapacitet och behov nog att pressa den så mycket det går med pendling och längre turer. Det börjar bli lite fullt och n+1 är inte alltid tillämpbart. Behöver utrymmet för ett nytt cykelprojekt som eventuellt kräver inslag av exorcism.
Så nu är du ingen LandRover-man längre? :-)

Tillbaka
Topp