Hard shell fanny pack alt slimmad liten rygga

Höjdskräck

Aktiv medlem
Behöver något litet och robust för att skydda ömtålig utrustning (typ kamera) vid krasher. Tänkte om det finns t ex ngn fanny pack av hard shell-typ eller en dito väldigt liten och slimmad rygga som inte kan komprimeras. Har inga stora grejer med mig.

Har surfat lite sporadiskt men har mest hittat några med bara en platta längst ut men jag behöver ngt som inte komprimeras så lätt när hela kroppstyngden landar på fel sätt.

Alternativt får man väl lägga sakerna i en ask som sedan får åka i väskan men om ngn känner till ngn bra väska med ovanstående egenskaper så tar jag tacksamt emot tips!

Senast ändrad:
Nåt sånt här? Ingen magväska men kan fästas på bälte/rem el dylikt (s.k. Molle-system) . Finns hundratals olika tillverkare med fickor och hållare med samma fästprincip. Sök på ”molle” och egenskaper på google.
Har ingen erfarenhet av denna specifika produkten eller butiken själv. Det var bara ett exempel för att ge dig inspiration.

De mesta kommer krossas med >70kg på sig oavsett hur robust det är.

Vet du exakt vad som ska med kan du ju be någon rita upp och printa ut i TPU (hårdare gummi).

Annars kanske ett löparband och förvara det fram på magen? Chansen att det får en smäll är minimal.
1704294343819.png

Tackar för svar! Båda varianterna skulle ju kunna funka faktiskt.

Som referens åker jag runt på det här åbäket som är hyfsat robust med hard shell-del på topplocket i varje fall. Den har klarat några fall även om den inte är helt bombsäkrad.
1704295950220.png

Tanken är att jag ska skrota en hel del kameraprylar och försöka få med mindre/färre prylar i fickor o små väskor istället. Är trött på att hasa runt på det här jäkla härket hela tiden, det förtar en del av glädjen när jag cyklar.

Detta ska med:
- iPhone
- mini-stativ
- drönare hover air x1 (127 x 86 x 31 mm)
- Gopro:n sitter redan på bröstplattan

Det är allt egentligen och borde få plats i ngn fannypack + ngn byxficka.

finns i kolfiber också

finns i kolfiber också

Lever den gamla start-up:en!? En bekant till en gammal kompis var med o startade upp det hela för en sådär 20 år sedan eller när det var. Tror inböjningen nertill var till för att spänna fast sina in-lines.

Tyvärr kvalar den inte in här även om den säkert klarar en krasch. Den väger mer än min nuvarande kamerarygga o då får jag ändå plats med färre grejer.

Edit: Kollade vidare. Det fanns ju faktiskt en 14-litersvariant oxå samt den här:
1704301407080.png

Senast ändrad:
Hur litet är ministativet? Du borde kunna knö fast prylarna på cykeln tycker jag.
Ska ha prylarna på MTB. Blir för skakigt att ha grejerna på cykeln då, risk att det skakar sönder.

Stativet är kanske 20 cm men jag kan alltid köpa ett ännu mindre om det är den springande punkten. Just stativet kan man väl i och för sig surra fast på cyklen.

Lutar väl åt att jag fixar ngn hård ask till drönaren och stoppar i en vanlig fanny-pack, chansar med mobilen i fickan och sätter stativet under sadeln eller nå't.

Tillbaka
Topp