Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Revaluation eller sektor? Ska det vara dyrare så pike. Jag hade nog själv letat beggad yari
Kolla även bomber z1 el z2 går få till rätt bra pris från Tyskland typ bikecomponents
Det kommer beggade till ok pris ibland men de säljer nog snabbt.Ja jag har funderat på revelation men sektor känns lite i underkant.
Pike skulle ju vara drömmen men är en bit över budget ny
Tycker att begagnatutbudet är ganska skralt just nu![]()
Finns både pike o yari på rea
RockShox Yari RC 27.5" Solo Air Tapered | 27.5" Suspension Fork Shop
Buy Yari RC 27.5" Solo Air Tapered at BEST PRICE ✓ Order RockShox 27.5" Suspension Fork at Bike-Discount now! ➤ RockShox Online Shopwww.bike-discount.de
Annars är det kanske läge att framtidssäkra. Finns en boost pike på ks nu
Missförstod vad du skulle ha.Ja men de jag hittat på rea är icke boost och jag har boost 15x110 på min.
Jaså? Jag har bara sett 120 och 150/160 Pike på ks
Beror ju på lite vad du vill åka med ? , Om du ska trampa stig eller åka enduro.
Kör själv 140 mm på min enduro ht och det känns som spot on om du vill åka lite av varje
Jag vill åka lite av varje, trampa stig funkar min 120mm till men det är när det kommer in i lite mer tekniska bitar som den inte riktigt håller måttet.
140 känns rimligt, vad har du för gaffel?
Kör en rockshox pike.
Mycket bra. Pigg och rapp på platten men ändå trygg när det börjar gå lite utför.Snugg! Hur känns den?
Mycket bra. Pigg och rapp på platten men ändå trygg när det börjar gå lite utför.
På tal om gaffel så gillar jag Mattocen mer Pike. Å nu filmtime :)
![]()
Video: Hardtail Hooning in South West England - Pinkbike
Mike Smith, Tom Dunn, Linford Mill and James Farrow take it back to basics.www.pinkbike.com
Om du vill ha en färdig enduro HT så ligger min ute nu , sök på Marino.
Kan det här vara ett alternativ, sjukt bra pris just nu och känns ju som en ordentlig uppgradering från Recon silver RL?
Googlade reviews och singletrack och bikemag är mycket positiv, för $550. Enda nackdel verkar vara att den är lite tyngre. För 2000 kr är det väl att slå till!
Ja det känns som det!
Jag lyckas bara inte hitta axle to crown måttet på 140mm versionen.
Har 529mm idag och 150mm versionen av Aion verkar vara runt 550mm.
Vet inte hur det funkar?
150 mm har 555 mm axel to crown, då har 140 mm 555-10 = 545 mm. Obs att det är samma gaffel, man kan ställa in slaglängd med spacern.
För varje 10 mm mer axel to crown längd får du 0.5 grad slackare styrvinkel utan sag och 75%, så 0.375 grad slackare styrvinkel med sag.
Behöver någon hoj att ha hemma hos morsan, pallar inte släpa med mig den heldämpade hela tiden. Kan ju få loss en Ragley Marley 2.0 för ~9.600 Värt det kanske?
Börjar bli dags att komplettera stallet med något, oklart vad än.
Har vi någon som cyklar/har cyklat på en Blue Pig? Är det för aggro? (om man inte bara pekar ned nedför hela tiden)
Sonder Transmitter ser ganska smutt ut, är det bara alpkit.com som är återförsäljare?
Har en Piglet, riktigt nöjd. Känns lite mer allround än en Blue Pig.Börjar bli dags att komplettera stallet med något, oklart vad än.
Har vi någon som cyklar/har cyklat på en Blue Pig? Är det för aggro? (om man inte bara pekar ned nedför hela tiden)
Sonder Transmitter ser ganska smutt ut, är det bara alpkit.com som är återförsäljare?
Denna är rätt nära i alla fallVoffo är alla jäkla HT med modern geo byggda för skitlång gaffel? Jag vill ha nåt med <66° gaffelvinkel (på 29") vid 130 mm slaglängd OCH >77° sadelrörsvinkel. Det verkar inte existera.Vad ska man ha 150 mm fram till när man har noll bak?
Det är väl sta som ställer till det i så fall. De flesta 29or har väl 130 i slag och 65-66ha? Fast många av dem jag tänker på är väl lite 2018 i geon...Voffo är alla jäkla HT med modern geo byggda för skitlång gaffel? Jag vill ha nåt med <66° gaffelvinkel (på 29") vid 130 mm slaglängd OCH >77° sadelrörsvinkel. Det verkar inte existera.Vad ska man ha 150 mm fram till när man har noll bak?
Voffo är alla jäkla HT med modern geo byggda för skitlång gaffel? Jag vill ha nåt med <66° gaffelvinkel (på 29") vid 130 mm slaglängd OCH >77° sadelrörsvinkel. Det verkar inte existera.Vad ska man ha 150 mm fram till när man har noll bak?
Voffo är alla jäkla HT med modern geo byggda för skitlång gaffel? Jag vill ha nåt med <66° gaffelvinkel (på 29") vid 130 mm slaglängd OCH >77° sadelrörsvinkel. Det verkar inte existera.Vad ska man ha 150 mm fram till när man har noll bak?
Har inte siffrorna i huvudet men det känns som att typ Nordest Britango TR, Nordest Sardinha eller en BTR Ranger borde hamna där nånstans. Cotic Solaris funkar väl bra med 120 gaffel tror jag.Voffo är alla jäkla HT med modern geo byggda för skitlång gaffel? Jag vill ha nåt med <66° gaffelvinkel (på 29") vid 130 mm slaglängd OCH >77° sadelrörsvinkel. Det verkar inte existera.Vad ska man ha 150 mm fram till när man har noll bak?
Har inte siffrorna i huvudet men det känns som att typ Nordest Britango TR, Nordest Sardinha eller en BTR Ranger borde hamna där nånstans.