Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
storfiskarn sa:Snygg cykel, synd bara att bilderna är extremt suddiga med en stor photobucketlogga som tar upp en stor bit av bilden.
Jag kollade via telefonen nu o då ser dom bra ut, måste va något mysko med min dator kanske.Cuprinol sa:storfiskarn sa:Snygg cykel, synd bara att bilderna är extremt suddiga med en stor photobucketlogga som tar upp en stor bit av bilden.
Fasiken vad skumt. Inte hos mig :/
Får hosta dem någon annan stans :)
Stigfinnarn sa:Första fälttestet av min nybyggda Octane One Prone 29"
Cuprinol sa:storfiskarn sa:Snygg cykel, synd bara att bilderna är extremt suddiga med en stor photobucketlogga som tar upp en stor bit av bilden.
Fixade med google photos men nästa gång så :)Jimel sa:Cuprinol sa:storfiskarn sa:Snygg cykel, synd bara att bilderna är extremt suddiga med en stor photobucketlogga som tar upp en stor bit av bilden.
Ladda upp dom direkt i inlägget så slipper man hosta någonstans :)
EST sa:
Cuprinol sa:EST sa:
Intressant. Synd med små hjul bara.
Snakepit sa:Cuprinol sa:EST sa:
Intressant. Synd med små hjul bara.
Finns/fanns ju en 29a också.
yonsson sa:Ni som kör både FS oh hardtail, ni får gärna råda mig lite. Köpte Honzon ovan i våras och har uppgraderat den en hel del sedan dess. Är väldigt nöjd med hojen men är även sjukligt sugen på nya Kona Process 134. Jag kan bara behålla en hoj och jag har inte kört fulldämpat tidigare.
Så frågan är väl egentligen: Vad är roligast och varför? Är jag dum i hövvet om jag säljer Honzon och köper en Process 134? Blir jag snabbare/gladare på en 134? Eller kommer jag bara störa mig på allt gung? Det är i princip enbart brant nedför i kombination med större stenar som jag känner begränsar mig på Honzon.
Alla nya delarna som sitter på Honzon går att flytta över och de gamla delarna finns kvar så det är inget problem.
yonsson sa:Så frågan är väl egentligen: Vad är roligast och varför? Är jag dum i hövvet om jag säljer Honzon och köper en Process 134? Blir jag snabbare/gladare på en 134? Eller kommer jag bara störa mig på allt gung? Det är i princip enbart brant nedför i kombination med större stenar som jag känner begränsar mig på Honzon.
yonsson sa:Ni som kör både FS oh hardtail, ni får gärna råda mig lite. Köpte Honzon ovan i våras och har uppgraderat den en hel del sedan dess. Är väldigt nöjd med hojen men är även sjukligt sugen på nya Kona Process 134. Jag kan bara behålla en hoj och jag har inte kört fulldämpat tidigare.
Så frågan är väl egentligen: Vad är roligast och varför? Är jag dum i hövvet om jag säljer Honzon och köper en Process 134? Blir jag snabbare/gladare på en 134? Eller kommer jag bara störa mig på allt gung? Det är i princip enbart brant nedför i kombination med större stenar som jag känner begränsar mig på Honzon.
Alla nya delarna som sitter på Honzon går att flytta över och de gamla delarna finns kvar så det är inget problem.
Doctor C sa:Årets modell av Transmitter är lite annorlunda än föregående år, bland annat har man internt dragna kablar. Eftersom Sonder Transmitter är en brittisk cykel så är den även behäftad med vissa anomalier. Bland annat så har man två ingångar för kablar/slangar på höger sida av diagonalröret men bara en ingång på vänster sida.
Ja, det är ju ett alternativ. Men just nu lutar det åt försäljning av ramen.Berk sa:Doctor C sa:Årets modell av Transmitter är lite annorlunda än föregående år, bland annat har man internt dragna kablar. Eftersom Sonder Transmitter är en brittisk cykel så är den även behäftad med vissa anomalier. Bland annat så har man två ingångar för kablar/slangar på höger sida av diagonalröret men bara en ingång på vänster sida.
Tyvärr, det är en minuspoäng för nya Transmittern. Jag skulle aldrig köra brittiska bromsarm. Jag kör flera cyklar och en med brittisk ger en stor risk för stora skador.
Jag fördrar extern dragna bromsledningar. Man kan sätta kabelhållare på flaskhållerskruvarna. Då behövs bara en fäste till nära styröret och kanske en vid vevlagret.
Doctor C sa:Ja, det är ju ett alternativ. Men just nu lutar det åt försäljning av ramen.Berk sa:Doctor C sa:Årets modell av Transmitter är lite annorlunda än föregående år, bland annat har man internt dragna kablar. Eftersom Sonder Transmitter är en brittisk cykel så är den även behäftad med vissa anomalier. Bland annat så har man två ingångar för kablar/slangar på höger sida av diagonalröret men bara en ingång på vänster sida.
Tyvärr, det är en minuspoäng för nya Transmittern. Jag skulle aldrig köra brittiska bromsarm. Jag kör flera cyklar och en med brittisk ger en stor risk för stora skador.
Jag fördrar extern dragna bromsledningar. Man kan sätta kabelhållare på flaskhållerskruvarna. Då behövs bara en fäste till nära styröret och kanske en vid vevlagret.
Kristoffer sa:Doctor C sa:Ja, det är ju ett alternativ. Men just nu lutar det åt försäljning av ramen.Berk sa:Doctor C sa:Årets modell av Transmitter är lite annorlunda än föregående år, bland annat har man internt dragna kablar. Eftersom Sonder Transmitter är en brittisk cykel så är den även behäftad med vissa anomalier. Bland annat så har man två ingångar för kablar/slangar på höger sida av diagonalröret men bara en ingång på vänster sida.
Det går att dra bakbroms/växel på höger sida. Men ny ram är alltid kul.
skier sa:Fortfarande galet nöjd med min Ragley, den funkar verkligen till allt. Här i touring-utförande med xc-hjul från helgens tur i Harz-bergen.
thesamehermelin sa:Nykomling i den här tråden men är helt såld. Tack Jonte för hjälpen!
Sitter nu och funderar på uppdateringar, ska köpa in en dropperpost 150mm men där tar min kunskap slut.
Någon som har tips på vad som gör mest bang for the buck initialt förutom dropper(eller köpa en big wig?) . Upplever den tungtrampad på plattare partier, eller att den inte ger en meter gratis om ni förstår vad jag menar.
Har standard fälgar och däck idag, kanske mot bättre vetande?
jonte987 sa:thesamehermelin sa:Nykomling i den här tråden men är helt såld. Tack Jonte för hjälpen!
Sitter nu och funderar på uppdateringar, ska köpa in en dropperpost 150mm men där tar min kunskap slut.
Någon som har tips på vad som gör mest bang for the buck initialt förutom dropper(eller köpa en big wig?) . Upplever den tungtrampad på plattare partier, eller att den inte ger en meter gratis om ni förstår vad jag menar.
På platten är det kanske lättare däck och /eller hjul.
Rutbritt sa:Intressant. Cyklat samma runda på fs 6-7 ggr när det varit ljust och landat på samma tid ca varje gång. Ca 40 min.
Idag tog jag ht:n i mörkret och stannade på 36 min. Detta i stökig gbg-terräng i hisingsparken. Måste varit rädd för trollen!!
thesamehermelin sa:jonte987 sa:thesamehermelin sa:Nykomling i den här tråden men är helt såld. Tack Jonte för hjälpen!
På platten är det kanske lättare däck och /eller hjul.
Tips på däck? Har 230höjdmeter bara till standardstart så vill ändå inte offra för mycket grepp. Fälgar mottages gärna tips på med.