Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Notera att den inte tar större skiva än 160 bak...
Nästa batch har möjlighet till större skiva läste jag.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Notera att den inte tar större skiva än 160 bak...
Det är de gamla sick ramarna de har köpt upp. Riktigt bra om man gillar långa kedjestag ?
Det är de gamla sick ramarna de har köpt upp. Riktigt bra om man gillar långa kedjestag ?
Jag har 76 på min Marino å en grad lär ju inte göra nån större skillnad. Man får mera tryck på framhjulet vid klättring. Så inga problem där.
Några åsikter om denna ?
Mountain Bikes | On-One | Titus | Planet X
www.planetx.co.uk
Sitter och velar. Andra bra förslag i samma prisklass som "andra cykel"
Commencal Meta HT AM
Håller årets Commencal "New" Meta HT AM upp till epitetet "buskul bröt stigcykel"?
Commencal har ju klassat den som trail/enduro. Blir den för sävlig för stig? Blir väl en M till mina 178 cm isf.
+1Det tycker jag. 2020 race 29 finns fortfarande i M och har bättre komponenter och pris.
Jag skulle välja L till 178 cm för att reach är kort.
Obs att den har hög vevlager, så man kan gaffla ner utan problem om man vill.
+1
Angående storlek, jag är 185cm och L passar mig perfekt.
Verkade som att du skulle sälja den ju ?Fick provat mullet och full plus hjul Visa bilaga 430115Visa bilaga 430116
Nja det va lite i förhast och oro för min rygg. Men ska prova lite mer och med olika däck se hur det känns i ryggen. För hojen är fan grym! Så vill inte behöva sälja.Verkade som att du skulle sälja den ju ?
Nja det va lite i förhast och oro för min rygg. Men ska prova lite mer och med olika däck se hur det känns i ryggen. För hojen är fan grym! Så vill inte behöva sälja.
Jag kör nu ca 28psi med Exo däck 2.3(60mm) och inlägg (nukeproof). Har provat köra 25psi men det blir för mjukt och slår igenom lite för lätt. Så ska nu prova köra butcher blk dmn däck i 2.6 och med 25psi och se om det funkar bättre. Vi hoppar rätt mycket på stenar och rötter så kan inte gå så mycket lägre.Med vilken däcktryck kör du bak? Sedan jag bytade tillbaka till HT för 1.5 år sen har jag höjt trycket i min 61 mm breda bakdäck från 0.9 till 1.2 bar för att jag kör hårdare. Andra kör fortfarande hårdare, så troligtvis behöver jag höja lite mer i framtiden, men hopas inte mycket mer, för att då blir det okomfortabel. Min Bardino tar inte bredare däck (enda nackdelen av min Bardino 1 ram).
Jag kör nu ca 28psi med Exo däck 2.3(60mm) och inlägg (nukeproof). Har provat köra 25psi men det blir för mjukt och slår igenom lite för lätt. Så ska nu prova köra butcher blk dmn däck i 2.6 och med 25psi och se om det funkar bättre. Vi hoppar rätt mycket på stenar och rötter så kan inte gå så mycket lägre.
Ja grid trail är ju lite grövre än grid däcken i stommen. Jag vill helst ligga runt 30psi men har märkt att ryggen inte gillade det. Kör med 30mm innerbred på fälg.Förstår. Hoppas att jag inte behöver går till 28 psi. Min 2.3 Grid Trail däck verkar starkare än min gamla Grid däck (även om jag upptäckte en punka på helgen och behövde använda salamin för första gången).
Ja tackar , försöker få med lite bilder också . Har nu kört 225km på Marinon och börjar känna hojen bra, ända är att jag fortfarande får lite känningar i ländryggen ?...Jorå nog cyklas det ht någon gång i veckan, men dåligt med bilder.
Grymt att du postar bilder allt eftersom liveforthis!
Blivit mycket grushoj den senaste tiden för min del men visst åker HTn fram ibland.
Järvsö i torsdags.Visa bilaga 431641
Haha såg dig oxå. Visst är det fantastiskt att man har större koll på vem som kör på vilken cykeln än själva cyklisten?Där ser man, tyckte jag kände igen hojen i liftkön ?
Dåligt med ht sen jag byggde en fs ram sorry...
Haha såg dig oxå. Visst är det fantastiskt att man har större koll på vem som kör på vilken cykeln än själva cyklisten?
Hur upplever du skillnaden i rull mellan 29” x 2.4” och 29” x 2.6” ?Fin runda idag. Gick tillbaka till 150mm slag och 2.4 däck och idag gick hojen riktigt gött. Har nog mest med att göra att marken va grymt fin idag.
Rullet känns likt . Dock körde jag black Diamond 2.6or kontra Exo 2.4 och dämpningen / kontra genomslag så stor fördel 2.6 orna därHur upplever du skillnaden i rull mellan 29” x 2.4” och 29” x 2.6” ?