Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Perfekt för sverige med sina gigantiska berg och oändliga utförslöpor då med andra ordPoängen är att du inte ska cykla plattstig med dom här cyklarna, framförallt inte sittandes ?
Det är ju inte "plattstig", och det är precis där dom ör byggda för att sitta bekvämt.Många vill sitta ner ibland om det inte är liftburet.
Dessutom verkar det dumt att flytta fram röret för att klättra bra sittande om man inte får sitta ner.
Ja, visst är det sjukt kränkande att det görs så många i UK när dom inte är lämpade för Sverige ?Perfekt för sverige med sina gigantiska berg och oändliga utförslöpor då med andra ord![]()
Det var snarare att folk köper dom för att använda i sverige.Ja, visst är det sjukt kränkande att det görs så många i UK när dom inte är lämpade för Sverige ?
Ja, allemansrätten gör ju lite ovanligt läge i sverige.Det var snarare att folk köper dom för att använda i sverige.
Men uk är väl också rätt platt. Däremot betydligt mer grävda/preppade stigar som gör det vanligare och bättre att ha jättelånga och låga cyklar som är stabila på snabba utförslöpor, om jag förstått det rätt
Ja, allemansrätten gör ju lite ovanligt läge i sverige.
I övriga världen där man måste kämpa för sina stigar så hamnar dom ju oftast där det går nedför, det där med "mountainless mountainbiking" känns som en rätt svensk grej.
Ja, man kan ju undra varför nederländerna väljer att inte cykla i sina berg :DDå har du aldrig varit i Nederländerna.
Min Marin San Quentin har 75 grader, men den har lägre stack också. Antar att det finns nån slags relation där som man vill uppnå. Är ny på detta. Skulle gärna haft lite mer stack. Men det är redan lite lätt på framhjulet ibland.
Har monterat ett högre styre. Tänkte att relationen hade med vikt på framhjulet att göra. Brantare sadelrör till mer stack.Ingen direkt relation där.
Du kan höja stack med distansen under stammen eller ett styre med mer rise. Då blir reach, och avståndet mellan sadel och styret, dock också lite kortare, med ungefär hälften av extra stack.
Har monterat ett högre styre. Tänkte att relationen hade med vikt på framhjulet att göra. Brantare sadelrör till mer stack.
Vad är det du gillar med Enigman.För mig som är HT nyfiken tycker jag dom flesta är rätt fula. Men Enigman hade något !
Helt ärligt svårt att sätta fingret på exakt vad det är. Kanske att den är rå? Ser ut att vilja bli skitig?Vad är det du gillar med Enigman.
Enligt mig ser den typ ut som en Laufey ?
Det är tydligt att vi kikar på olika detaljer.
Du får lägga upp lite mer visionsmaterial om hur du vill ha dina HTs ?
Vad är det du gillar med Enigman.
Enligt mig ser den typ ut som en Laufey ?
Det är tydligt att vi kikar på olika detaljer.
Du får lägga upp lite mer visionsmaterial om hur du vill ha dina HTs ?
Här är tråden du letar
Tack, men det var den här faktiskt.Här är tråden du letar
Och jag som just nu står bredvid min HT i garaget och funderar på hur nr 6 ska få platsTack, men det var den här faktiskt.
Apropå drömma om hardtails...Hur många cyklar får man ha?
Jag har svårt att sälja mina gamla cyklar, så jag bygger om dom istället,så nu e man uppe i sex stycken, ingen har något pengavärde men affektionsvärde för mig. Nu fattas bara en sjunde så man klarar sig 24/7 Här kommer mina "vänner": Min första racer Crecent 1984 med ram från japaska National...happyride.se
Och jag som just nu står bredvid min HT i garaget och funderar på hur nr 6 ska få plats![]()
Tänkte köpa cykel i delar för första gången.
Några tips från ht gurun på ramar som fungerar som bra all arounder. Dvs lite stigar, bikeparks, flow eller pump tracks, latja runt lite, handla glass med.
Tänkte beställt någon ragley eller nukeproof scout ram först men vekar ju vara sjuk torka på dem.
Ska man prova en stålram kanske?
Budget 5-8 000.
Tänkte köpa cykel i delar för första gången.
Några tips från ht gurun på ramar som fungerar som bra all arounder. Dvs lite stigar, bikeparks, flow eller pump tracks, latja runt lite, handla glass med.
Tänkte beställt någon ragley eller nukeproof scout ram först men vekar ju vara sjuk torka på dem.
Budget 5-8 000.
Ragley går att hitta i enstaka modeller och exemplar ute bland europeiska handlare, även äldre modeller kan förekomma. Sånt som inte blivit sålt.Tänkte köpa cykel i delar för första gången.
Budget 5-8 000.
Det är inte alla som är så lätt att köpa som ram och alround kan betyda olika.
Nukeproof, Vitus och Ragley är nog borta från marknaden ett tag.
Jag tycker mb31 rescue är allround annars brukar man kunna få tag på primal och eccentric.
Jag säger Nordest Bardino. Det är en enduro ram, så stark, men relativt lätt för en stålram. Kort kedjestag, så rolig och ok för pump. Jag har kört min Bardino 1 med 130 och 140 mm gaffel, som ger en allround cykel som funkar bra på både stig och i park. Med 29" hjul är vevlagret hög så att man nästan alldrig slår i även med 130 mm slag och 175 mm vevar.
![]()
BARDINO 3 FRAME
EU shipping included. Our Nordest Bardino 3 frame is a silent, fun and fast enduro model. You can build your bike at your convenience, or choose the options we recommend in our kits. The frame is manufactured in CRMO 4130 double butted tubing, with an advanced study of geometry designed by...nordestcycles.com
Ragley går att hitta i enstaka modeller och exemplar ute bland europeiska handlare, även äldre modeller kan förekomma. Sånt som inte blivit sålt.
Dartmoor Primal finns ju som både 27.5 och 29 och med srams udh-växelöra. För ett år sen var det slut i lagren men nu börjar de titta in igen.
Planet x borde det gå att hitta ramar hos, Scandal åtminstone.
Bird zero ska finnas till bra pris (har själv en Bird Forge med typ samma BB-drop, slår ytterst sällan i nåt... @Berk ?).
Hur lång är du/storlek?
Bird zero ska finnas till bra pris (har själv en Bird Forge med typ samma BB-drop, slår ytterst sällan i nåt... @Berk ?).
Det är inte alla shoppar som fokuserar så mycket på att sälja ramarSåklart, det förstår jag.
Rolig och lekfull står ju högt på listan sen att den inte är bäst på allt har ingen betydelse.
Ska kika på dem!
Okej, jag får väl scanna internet en gång till, tycker att jag har kollat många sidor, började svida i ögonen igår ;)
Bird zero och forge har jag sneglat lite på!
~185cm.
Tack för tipsen so far! :D
26bikes är inte senaste Primal. Vet inte hur mycket det skiljer i geo, men den nya är i mina ögon snyggare i övergången sadelrör/överrör.Jag är lite oklar över de senaste uppdateringarna på både primal och eccentric. Dessutom tycker jag inte det framgår på 26bikes vilken årsmodell det gäller...man får hoppas den senaste men jag garanterar inget. De har bra kundservice så bara att fråga

Ja, betydligt snyggare och förhoppningsvis kortare också.26bikes är inte senaste Primal. Vet inte hur mycket det skiljer i geo, men den nya är i mina ögon snyggare i övergången sadelrör/överrör.
Visa bilaga 685608
De har en nyare också26bikes är inte senaste Primal. Vet inte hur mycket det skiljer i geo, men den nya är i mina ögon snyggare i övergången sadelrör/överrör.
Visa bilaga 685608
Jag har en själv som jag egentligen borde sälja, men inte gör för jag tycker helt enkelt den är för snygg för att säljas. =)
Slog näven i brodet, får bli en bardino 3.
Frågan är om man ska välja M/L eller L i ramstorlek med mina 184-185cm verkar man ju ligga mittemellan storlekarna?