Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för bra info - uppskattat! Tråkigt med alla som konkar/rekonstrueras, men säkert svårt att bygga volym och marginal. Jag har primärt tänkt att köpa begagnat så håller ögonen öppna på KS och Blocket/Marketplace.med 130mm är den kanske mer trail än enduro/DH men beroende på gaffel så duger den nog för de flesta. Den har inte heller en extremt flack HA om det är det man är ute efter
Nukeproof/ragley har gått i konkurs så det blir begagnat i så fall. Eccentric och Primal tex finns kvar. Honzo ESD om de inte också hinner konka
El Roy är ju cool!Vill man ha brötigare än mb31 så kan man alltid kolla på 26bikes som ännu inte konkat
![]()
Dartmoor - Primal PRO 29 Bike | 26bikes.com Shop
One of the most versatile bikes in the Dartmoor lineup. perfect choice for riders looking for everything best in mountain biking like downhills, uphills, trail discovering, jumps, and even pump track or cornering.26bikes.com
Skapligt värde med 15%?
Finns andra prisklasser också + en El Rey stålcykel
Jag håller med dig om att El Roy är riktigt cool!El Roy är ju cool!
Har de? Läst på utländska forum eller var har du sett det?Marin har väl haft lite problem med för klent byggda ramar?
Här på Happy så är det bara denna tråd jag minnsHar de? Läst på utländska forum eller var har du sett det?
På lite avstånd tycker jag det ser ut som rejäla grejor.
Eventuellt minns jag nån alpine som kanske gick sönder men fs är ju lite svårare.
San quentin och el rey har nog några nöjda ägare på Happy?
Det var den där alpin jag tänkte. Vet inte vilka växlar man ska dra på det.Här på Happy så är det bara denna tråd jag minns
[Byggtråd/Uppgradering] Ramen gick av, den andra också, men nu har jag en ny!
Det kommer gå galant. Ta bort bakhjulet så får du lite mer plats, sen är gaffeln redan borta vilket är kalas så man kan peta genom styrröret. Glöm inte alla genomföringar :) Ja, hjulet är bara där för att jag ville se hur det ser ut. Ska knö ner ljudisolering också, och inte glömma alla...happyride.se
Sen var det på Hardtail Party på youtube. Han har provat El Roy, San Quentin 2 samt Team Marin 2. I nåt av avsnitten så beklagade han sig över att nån av modellerna haft mycket reklamationer, kommer inte ihåg vilken men det var nog inte El Roy.
Vacker cykel i vad nu detta är för storlek. I övrigt en lite speciell filosofi för hur ram-måtten ändras med storlekarna, headtuben på en XL är absurda 158 mm. Då måste den se grotesk ut.The Hound från Horse ringde och sa att jag skulle göra plats i budgeten.Visa bilaga 697838
Kanske funkar ändå. Den där såg ut att kunna spräcka berg.På tal om absurd, min gamla Marino bästa htn jag kört utför..med 510 reach o 180mm styrrör med 1320mm hjulbas i XL Visa bilaga 698244
Ja iaf om man vill köra mest utförs , då reachen ökar ju ytterligare lite när hojen jobbar genom slaget. Har några av mina PR på vallåsen satta med htn ?Kanske funkar ändå. Den där såg ut att kunna spräcka berg.
Klokt specad.Nu är den ihop, tack för alla tips!
Blev en premiärtur i kvarteret, får bli en skogsrunda i veckan, känns förvånansvärt lättrullad ändå.
Klokt specad.
Vad har du för hjul?

Lusläste denna tråd när jag försökte klura ut vilken mer utförsorienterad HT jag skulle komplettera fullgung-cykeln med, slutade tyvärr inte med någon extremt flack-gafflad HT men iallfall ingen renodlad XC heller - tack för inspirationen!
Har nu kört två vändor med min Allebike MB31 (trail) och ville bara tipsa om den här om någon är på jakt efter en allround-HT, är imponerad över hur den tog sig ner för stökiga berghällar och rotmattor samt vad effektivt den klättrar. Skulle dock vilja ha en bättre gaffel, ev byta till en charger eller hitta en fox34a kanske eller något liknande.
Visa bilaga 699144
Jag diggar min Rescue XC! Helkul cykel.
Nu med Dissector/Rekon och ordentligt styre från herr @erolwi. Charger är näst på listan men får bli till hösten. Enda störiga är att det endast finns montering för en flaskhållare.
Cyklar i Nackaskogarna mest, Velamsund, Hasseludden och Nyckelviken. Är på stig inom 5 minuter från knuten!
Visa bilaga 699228
Visa bilaga 699229Ja nytt styre letar jag också efter, köpte begagnat och det som satt på var lite för mkt kapat för min smak. Däcken som satt på rullar på bra men saknar lite fäste i den värsta leran men hoppas på värmen vi har i Sthlm området för närvarande torkar upp stigarna lite. Till hösten kan det nog blir lite grövre doningar.
Jag slängde också i en korv bak då jag tänker bakdäcket får väl ta lite mer stryk på en HT. Fick tips av Jonte som hänger i denna tråd om att byta till charger, borde nog göra det.Jag installerade charger rc2 och tycker det var värt de ca 3000kr det kostade mig. Tycker även insert rimpact pro på bakhjulet gav en rejäl förbättring. Vid riktigt stökig klättring eller utför saknar jag fs men det är inte ofta. Har dock lite problem med pedal strike vid brant klättring pga den låga BB så kortare vevar hade nog varit bra.
Jag har en Royal och 175mm vevar. Klart lägre än min tidigare cykel, kanske kan man vänja sig. Men brant uppför med mycket sten är det svårt att anpassa tramptagen efter underlaget, iallafall med platta pedaler.På rescue? 58mm ska väl funka med 170mm utan problem tycker jag. Jag kör en del 27.5'' på 55mm. Det är riktigt lågt