Håriga ben

Håriga ben
flog skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja cykling är en riktig fjollsport. Rakade ben
> och tighta kläder. Vart är världen påväg?

Det vetja fan. Tycker själv att Hockey och Amerikanskfotboll är fjollsporter. Skydd för helvete, och vad jag förstår orkar de inte ens att spela en helmatch.

Att krascha på asphalt i 70kph i bara lycra, de e manligt.

P

Håriga ben
Jag har mött många som säger att de aldrig kommer att raka benen men i längden finns det bara 2 altrnativ. antingen slutar de cykla eller så rakar dem benen.

Håriga ben
cycling skrev:
> Jag har mött många som säger att de aldrig
> kommer att raka benen men i längden finns det
> bara 2 altrnativ. antingen slutar de cykla eller
> så rakar dem benen.

Helt rätt!

Håriga ben
Cyklistkillar bör raka benen! (så blir det lättare för cyklisttjejer att lokalisera vem de ska ragga på, om det nu är aktuellt) Dessutom ser rakade muskler snabba ut...

Håriga ben
yohana skrev:
> Cyklistkillar bör raka benen! (så blir det
> lättare för cyklisttjejer att lokalisera vem de
> ska ragga på, om det nu är aktuellt)
> Dessutom ser rakade muskler snabba ut...

+1

Håriga ben
yohana skrev:
> Dessutom ser rakade muskler snabba ut...

Rakade muskler, ungefär så här?
rakade_benmuskler.jpg ht=142

Håriga ben
BigPhil skrev:
> Att krascha på asphalt i 70kph i bara lycra, de e
> manligt.

Att stava "asphalt" tycker inte jag är manligt. ;) Sen brukar jag inte klassa något som manligt bero på hur snabbt man kraschar.

Men om man rakar benen eller inte bryr jag mig föga vid, men om man ser ner på någon beroende på om man rakar sig eller inte, eller dra mig baklänges... skulle ha svarta strumpor på sig eller dylikt... nja.

Håriga ben
jo veet fungerar utmärkt för att motvärka rakeksem, som jag skrev tidigare rakar jag ju resten av kroppen. Är det så att jag ska ut på partaj och jag inte vill riskera att få rakeksem kör jag på veet först, tunnar ju ut håren och gör det lättare att raka bort det(använd det som ett röklödder). Pallar dock inte alltid att göra det då det ska stå i minst 5 minuter för att fungera bra.

Men nu till den stora frågan, ska man raka röven också och isf ska man bara raka bort fjunen på rumpan eller allt?
Orkar inte ens ge mig in i disskutionen om huravida denna tråd är rellevant eller inte.

Håriga ben
Jay... Precis så.. fast den där killen slant o rakade bort könet också, taskigt.

å Crilee, klart du ska raka hela rumpan, sen kan du föra dagbok på hur det känns att cykla när det börjar växa ut!

Håriga ben
För att få ett slut på en här diskussionen, kan vi inte enas om någon slags nivå (t.ex. maxtid över 30km tempo eller något liknande) där vi säger att klarar man inte det och ändå kör med rakade ben så är man en pinsam wannabe-cyklist, men klarar man gränsen så är rakade ben obligatoriskt (av respekt för sporten)?

Senast redigerad av en moderator:
Håriga ben
Jag har cyklat sedan 1996 men aldrig (seriöst) rakat benen.

Däremot har jag rakat arslet och det avråder jag från bestämt, hårsäcksinflammation i röven är inte bra om man är cyklist. Fast det var onekligen en rätt speciell känsla att ha två lena skinkor när rövsvetten kom krypande.

Håriga ben
jag skulle nog inte heller raka benen, men beroende på vem som erbjuder sig att raka dem i duschen så är jag öppen för diskutera saken.

Epilator är till för de riktiga maschosarna. Helt sjukt att det finns tjejer som fixar bikinilinjen med de där tortyrmaskinerna...

/fredrik

Håriga ben
Supertramp skrev:
> För att få ett slut på en här diskussionen,
> kan vi inte enas om någon slags nivå (t.ex.
> maxtid över 30km tempo eller något liknande)
> där vi säger att klarar man inte det och ändå
> kör med rakade ben så är man en pinsam
> wannabe-cyklist, men klarar man gränsen så är
> rakade ben obligatoriskt (av respekt för
> sporten)?

Synnerligen bra förslag! Jag tänker mig någonstans runt 55min..

Håriga ben
TnT: Haha rakat röven gjorde en tjomme i lumpen när vi skulle gå baskermarshen. Han fick ett riktigt köttsår i ändalykten efteråt. Jag skulle aldrig våga mig på det, vad som än hände. :)

Håriga ben
Rekordolof skrev:
> Synnerligen bra förslag! Jag tänker mig
> någonstans runt 55min..

55 minuter. Låter bra tycker jag!
Någon däremot eller kan vi spika gränsen här och nu?

Håriga ben
Var väl bara en tidsfråga innan pungrakning kom upp? Inte mig emot, men jag förbehåller mig att diskutera den saken live. Skriven text är som gjord att missförstås, som vi alla vet.

Håriga ben
vaxa arslet? då hatar man verkligen sig själv.. är det istället för att skära sig i armen då eller? Vaxade en gång raggarsträngen på prov med sådana hemma fix grejjer. Bangade när jag väl skulle dra och fick hoppa in i duschen med varmvatten.

Håriga ben
Efter som mina ben är de enda kroppsdelarna som för tillfället påminner om en cyklists ger det en bra kick att ibland kunna titta ner och se lite solbrända blanka muskler när man är ute och trampar. Det värsta med att raka benen är att det är så navla svårt att raka kvävecken;-)

/Tjock och nyrakad

Håriga ben
JoMenSåAtt skrev:
> BigPhil skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Att krascha på asphalt i 70kph i bara lycra, de
> e
> > manligt.
>
>
> Att stava "asphalt" tycker inte jag är manligt.
> ;) Sen brukar jag inte klassa något som manligt
> bero på hur snabbt man kraschar.
>
Ja ja ja, att kunna stava är också lite så där omanligt du...

:-D

Håriga ben
the_TnT skrev:
> Däremot har jag rakat arslet och det avråder jag
> från bestämt, hårsäcksinflammation i röven
> är inte bra om man är cyklist. Fast det var
> onekligen en rätt speciell känsla att ha två
> lena skinkor när rövsvetten kom krypande.

Bespara oss resten av detaljerna, tack.

Håriga ben
stefan_ skrev:
> Minskar man risken för impotens om man rakar
> pungen?

Nej, men såren läker snabbare och den dagliga massagen blir trevligare. Har jag lärt mig på Happy.

Håriga ben
Jag har funderat på att raka benen, trots att jag är en glad amatör på landsvägen. Men måste man inte raka hela kroppen då i princip? Jag menar, hur snyggt är det med rakade ben och sen orakad runt kön, raggarsträng, bröst(gäller inte mig för jag har typ tre hårstrån), armhålor?
Ni som rakar benen, hur mkt rakar ni övriga kroppen är det jag är mest fundersam över?

Håriga ben
Hehe... penibelt.

Jag rakar andra delar än benen. Vis av erfarenhet drar jag en hastig slutsats att det alltså skulle vara besvärligt att hålla linjen vid rakning.

Håriga ben
senator skrev:
> Jag rakar kuken, räknas den som ben eller?

Har du lika stor som mig kan du ansöka om att gå med i Trebensklubben.

Håriga ben
Ni missar ju det viktigaste. Mamma-grabb bonding. Hur många samtalsämnen har en morsa med sin tonårsgrabb? Nu kan vi ju sitta och tjata epilator, hur svårt det är att raka knävecken (han har svårare för han har mer hår där) och om lady shave är bättre än killrakhyvlar. Å nä, mer rakning än så har vi inte kommit till.

Håriga ben
Jag fick lära mig igår att det inte bara är inom cykelsporten som hårborttagning av praktiska skäl blivit till estetisk norm.

Citat ur Peter Englunds "Stridens skönhet och sorg" s.179, fotnot 107:
"Den tidiga statistiken gav vid handen att strax över 13 procent av alla stridsskador drabbade huvudet, av dessa var inte mindre än 57 procent dödliga. Huvudskador var alltså långt vanligare än under tidigare krig. Soldaterna tillbringade nu mycket av sin tid i skyttegravar, varvid huvudet av naturliga skäl var den mest exponerade kroppsdelen. Bruket att klippa håret kort infördes under första världskriget, inte (som det ofta antas) som ett sätt att hålla ohyra borta utan för att det gjorde omhändertagandet av huvudsår så mycket enklare och snabbare."

Jag har ingen statistik på hur många krigsskador som sker mot huvudet idag, men jag gissar på mindre än 13 procent eftersom skyttegravskrig är lite mindre vanliga än under WWI. Ändå tycks det mig som att rakat huvud fortfarande är norm inom det militära. Mao en från början praktisk handling som av tradition nu tillhör "dresscode"?

Är det någon som vet om rakat huvud är krav inom försvarsmakten? (I Sverige har jag lite svårt att tänka mig en sådan regel, men i t.ex. USA?) Konstigt nog verkar rakade huvuden på militärer vara betydligt mindre omdebatterat än rakade ben på cyklister.

//Kristin

Håriga ben
Kristin skrev:

> Är det någon som vet om rakat huvud är krav
> inom försvarsmakten? (I Sverige har jag lite
> svårt att tänka mig en sådan regel, men i t.ex.
> USA?) Konstigt nog verkar rakade huvuden på
> militärer vara betydligt mindre omdebatterat än
> rakade ben på cyklister.
>
När jag gjorde lumpen, på den tiden diktatorer invaderade små oljerika grannländer och västvärlden kom till det lilla oljerika landets undsättning, fick de med långt hår ha hårnät. Tillåtet, alltså. Jag tror dock att de "tuffare" förbanden har en annan dresscode. Säkert av tradition mer än av regelverk.

Tillbaka
Topp