Hårtrimmer

Hårtrimmer
Moser e bra. Dålig passform på mitt ställbara munstycke. Låter en del. Annars gör den sitt jobb och det går lätt att ersätta slö kniv.

Senast ändrad:
Hårtrimmer
Jag har också den där hundtrimmern från Teknikmagasinet, med den ställbara kammen. Funkar, men tycker man får rensa den från hår hela tiden. Å andra sidan har jag inget att jämföra med, annat än frisören jag gick till innan. Han verkade inte ha det problemet, men han hade något annat märke. Oyster tror jag.

Hårtrimmer
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag förutsätter att vi pratar om att raka benen
> eftersom det inte är OT. Isf föredrar jag hyvel
> varannan dag.

Att ha hjälm med långt hår är jävligt äckligt, tycker jag (och då är ändå min definition av långt hår >15 mm), så en trimmer gör underverk. Visst, på de flesta ser lite mer hår bättre ut än nästan rakat, men funktion före form, säger jag. :)

Hårtrimmer
Miss Lycka skrev:
> Dom flesta ser bättre ut utan hjälm.

Inte Erik Sandblom... :-/

Hårtrimmer
geologen skrev:
> Att ha hjälm med långt hår är jävligt
> äckligt, tycker jag

Nyfiken, på vilken sätt menar du? Allt är relativt, tycker jag har kort som har sex åtta centimeter. :) och såklart blir det skitigt, men det blir ju kort hår också. Och duschar gör man ju oavsett.

Hårtrimmer
framför allt ska den vara nätdriven.
min senaste är också en philips fast den billigaste utan bling bling på. typ 149kr funkar klockrent

Hårtrimmer
När kommer HåkanC och förespråkar en Philips?

Miss Lycka skrev:
> Dom flesta ser bättre ut utan hjälm.

Vissa ser bättre ut i full face hjälm och googles... :D

Hårtrimmer
xyz-saft skrev:
> När kommer HåkanC och förespråkar en Philips?

Klart man ska ha en Philips, så man blir ett ljushuvud!

Hårtrimmer
xyz-saft skrev:
> När kommer HåkanC och förespråkar en Philips?

Ffa när kommer tysktesterna. Jag vill se papper på vilken som är bäst!

Hårtrimmer
geologen skrev:
> Tille skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hårtrimmer? Allvarligt?
> > Avgå alla!
>
> ???

Skönt att ni kunde reda ut detta viktiga och intressanta ämne.
Happycurlingen når nya höjder.

Hårtrimmer
Atlas skrev:
> Japp, nu skall vi diskutera trosor under
> cykelbyxor på tjejer.

Är vi för eller emot?

Hårtrimmer
Deus_X_M skrev:
> Atlas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Japp, nu skall vi diskutera trosor under
> > cykelbyxor på tjejer.
>
> Är vi för eller emot?

Tjejjer?

För!

Hårtrimmer
Jag har en Babyliss Magnus Samuelsson edition som jag är nöjd med. Jag gillar att den är uppladdningsbar för då kan man ju enkelt ta in den i t.ex. duschen och sen bara spola bort håret istället för att behöva släpa fram dammsugaren varje gång man ska klippa sig.

Hårtrimmer
Alltså, man kan köpa proffsklipparen (som tål vatten men kanske inte dusch) och alla delarna är utbara på för under en tusing i tyskland. Istället för dyra leksaksapparater.OK för moser med sladd men den är fortfarande inte lika bra som chromestyle.

Hårtrimmer
Jag har testat den. Kan inte säga att jag märkte någon funktionell skillnad på Moser Chromstyle från den billiga Moser 1400 förutom just avsaknaden av sladd. Jag valde medvetet en modell utan batteri när jag köpte 1400:an. Den enkla retro konstruktionen är ju det som är det bra med 1400. När det gäller dyrare kvalitetsklippare är väll ändå inte Moser ensamma direkt?

Senast ändrad:
Hårtrimmer
Min gamla trimmer håller på att packa ihop efter många års tjänst. Den har klippt av hår från alla möjliga kroppsdelar och gjort det med bravur. Men nu balanserar den på kanten till dödens avgrund.

Moser verkar ju vara the shizznizz. Men den verkar bara ha tillhyggen för att kapa håret upp till typ 18-20 millimeter. Jag vill gärna slippa gulagfrisyr ett tag till. Min nuvarande kan kapa upp till 40mm vilket jag tycker är smutt. Men jag behöver kanske inte riktigt så långt, men runt 30mm iaf. Vad finns då?

Tillbaka
Topp