Häva köp..?
Köpte en Giant elcykel på XXL för 3 år sedan. Ganska tidigt slutade motorn driva och byttes mot en ny från en slaktad lagercykel efter mycket tjat och lång tid. För ett knappt år sedan lämnade jag in cykeln för byte av dämpare, el-reglage och display. Pga svårigheter att få fram reservdelar tog det flera månader innan jag fick tillbaka den. Nu är den tvärdöd igen, oklart varför, och XXL hävdar att det är inte går att få fram reservdelar pga Corona och det ena med det fjärde.
Under den tid jag haft cykeln har den rullat ca 1000 mil. Den har befunnit sig på verkstad 3-4 månader, och är nu tvärdöd och det går inte att få prognos på om eller när den kan fixas.
Vad tycker ni jag skall göra? Försöka häva? Den är ju inte i nyskick... Samtidigt känns det surt att ta en write-off bara sådär... Råd och tips emottages tacksamt.
Under den tid jag haft cykeln har den rullat ca 1000 mil. Den har befunnit sig på verkstad 3-4 månader, och är nu tvärdöd och det går inte att få prognos på om eller när den kan fixas.
Vad tycker ni jag skall göra? Försöka häva? Den är ju inte i nyskick... Samtidigt känns det surt att ta en write-off bara sådär... Råd och tips emottages tacksamt.