hayes

hayes
Har inte läst, men hört... Sole är enl utsago en enkel hydraulisk variant där endast ena oket är rörligt och det andra är fast. Alltså precis på samma vis som t.ex mekaniska Shimano 515. Den ea sidan behöver justeras vart eftersom beläggen slits.
Allt detta strul slipper man med hfx9 så jag ser ingen egentlig anledning till varför Sole över huvud taget existerar så jag gör följande antagande:
1- jag är felinformerad
2- Hayes är knasiga för deras hfx9 är helt underbara! Varför sabba sitt rykte med skräp?
Någon annan som har liknande info? Vore faktiskt trevligt om punkt 1 gäller och att jag blir tillrättavisad i det fallet.

=)

hayes
Hayes Sole är en lågprisvariant som oftast sitter på billigare cyklar från stora tillverkare av cyklar. Som sagt, satsa på hfx9 istället, det är ett säkrare kort.

Mer info om bromsen hittar du på Hayes hemsida, här en direktlänk till Sole:
Hayes Sole

/Leo

hayes
So1e är som plumse och leo säger en hydraulisk ensidig broms som normalt finns på t ex Marin och Giant. Jag har dem själv och tyckte i början att de var fippliga men efter att ha kört in dem och justerat in dem funkar de riktigt bra, inget tjutande och bra bett (för mig i alla fall, mest XC) justering är löjligt enkel, skruva med en insexnyckel. Jag var helt inne på att byta dem i början men har ångrat mej, det går att byta oken mot hfx9-ok, skivor och handtag är samma. Men efter att ha hört diverse problem med hfx9 så struntade jag i det.

Tillbaka
Topp