Hej alla värmländska cyklister

Oscar K

Medlem
Hej alla värmländska cyklister!

Under påskhelgen är det dags för Cykeldagarna i Sunne. Det är tänkt som en mötesplats mellan
cyklister och branschen och vi har fullt med olika programpunkter. Vi har bland annat Trek, Canyon
och nykomlingen Rose på plats med sina testcyklar, utöver dessa tillverkare så har Shimano med sig
hojar med sitt nya elektroniska växelsystem Di2 som ni kan testa. Apropå testa, så är även Wattbike
på plats och genomför kostnadsfria tester.

Vi kommer att köra gemensamma turer från Sunne med start och mål vid Selma Spa+. Turerna har
planerats av några som kört otaliga mil på Värmländska vägar och kan pärlorna, nämligen familjen
Renäng. Viktor har kört några träningspass igen så att han ska orka med, (men det blir nog inga problem för honom, once a champ, always a champ). Redaktionen från cykeltidningen Kadens är också på plats som gästguider, precis som cyklister från Team Cykelcity. Så om du vill åka fort vissa sträckor så finns det bra sparring. Efteråt är det fritt fram att pumpa de deltagande branschföretagen på all info, få tips från proffsen i Team Cykelcity, eller ta eller ta en tur med någon ny, intressant cykel som du hittills bara sett på bild.

På kvällarna har vi föreläsningar med bland andra träningsexperten Mattias Reck, den mångsysslande
triatleten Jonas Colting och Sveriges mest karismatiske långcyklare, Johan Mölleborn (Big Mollo som han heter här på Happy).

Cykeldagarna i Sunne är öppet för alla, även om du inte bor på Selma Spa+. Du kan vara med
alla dagar, eller bara någon. Det finns möjlighet att tvätta av cykeln, duscha och byta om inför
föreläsningarna om du vill. Vill du även ha tillgång bastu, pooler, handduk så kan du lösa förenklat ”dagspa” till specialpris för deltagare Cykeldagarna, 100 kr.

Som de är med cykel, ju fler desto roligare, så jag hoppas vi ses i Sunne i påsk!

Oscar Kumlin
Marknadsansvarig Selma Spa+ (och cyklist).

Du hittar dagsprogrammet på vår web, www.selmaspa.se
Har du några frågor kan du ta dem här, eller maila mig på oscar.kumlin(snabela)selmaspa.se

Jag tog mig friheten att lägga in en länk i Karlstadtråden.

Sunne är ju på cykelavstånd så nog borde man kunna ta sig dit och titta lite..

Kul om du kommer förbi. Du kan ju tag tåget, eller bilen också. Jag har full förståelse om du inte vill cykla de extra milen, fast det vore imponerande.

Oscar

Jansson:
Du är välkommen att bara komma förbi, men det ska bli fint väder så du borde ta med dig hojjen och hänga med på en runda.

I morgon lördag är det dags för Kungaetappen. Vi rullar söderut från Selma Spa kl 10. Den blir en väldans massa höjdmeter. Efter nio mil är vi tillbaka i Sunne igen och då kan de som vill skarva.

Från kl 14 finns democyklar från Trek, Canyon, Rose samt Shimano med Di2 framplockade så ni kan testa.

Vill ni testa cyklar under långa rundan så kom i god tid före tio.

Klockan 17.00 föreläser Jonas Colting om träning, kost och livet i allmänhet.

Hoppas vi ses

Oscar/Selma Spa

Oscar. Ni får inte glömma bort att ta en sväng förbi Tosseberget. Inte så långt, men kanske lite brantare än vad man normalt cyklar här hemma. Ja om man cyklar upp förstås. Bara förbi, blir ju inte så brant ;7)

Och vilket trevligt initiativ detta är. Hoppas bara att det kommer fler sådana här trevliga tillställningar. Ja jag vet ju redan ett upptåg den 29:e april - 1:e maj med Bla Spin och Ride of Hope om jag inte har helt fel. Och förhoppningsvis ska jag kunna cykla lite på fredagen då. Kanske kan man ta sig hela vägen upp till Sunne, fra Kallsta, då.

http://www.venacava.se/bcf/bcfsun.pdf

Lycka till med allt ni tar er för åt det här hållet. För detta är bra för cyklingen i allmänhet och i synerhet för cyklingen i värmland.

Pebben.

Tack Pebben. Det har snackats om en tur upp på Tossebergaklätten i kväll, eller så skjuter vi på den, vi vill ju inte gå miste om våfflorna där uppe.

Oscar

Oscar K skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack Pebben. Det har snackats om en tur upp på
> Tossebergaklätten i kväll, eller så skjuter vi
> på den, vi vill ju inte gå miste om våfflorna
> där uppe.
>
> Oscar

Våfflor? Det hade jag aldrig tid med då ja knöde upp å ner för "klätten". Jag hade full upp med att cykla från kallsta å upp till toppen. För att sedan knö ner till kallsta igen.

Men man kanske ska ta bilen upp till sunne och sedan cykla upp på klätten å käka en våffla eller två;7)

Tillbaka
Topp