hej + min nya cykel + skåne
tjena, har kollat på det här forumet ibland, och tja, nu blev jag just medlem. tänkte introducera min gamla franska racer, som blev (preliminärt) färdig i förrgår. köpte en begad motobecane super mirage från tidigt 80-tal, och har renoverat + bytt hjul och lite annat. den kommer mest tjänstgöra som finväders-stadscykel, därav styret. jag känner mig inte helt komfortabel med bockstyre (även om det är snyggare) i malmös galna stadstrafik. särskilt inte efter en krasch med en sommarglad BMW-kille för två månader sen.
och eftersom jag är relativt nyinflyttad här i malmö: hur långt måste man ta sig för att kunna träna lite berg? jag funderar på att ställa upp i brevbärarnas årliga cykelbatalj 'posttrampet' i september. tävlingen är i ludvika i dalarna i år, och där det finns dalar brukar det finnas berg - det är det dock sämre om här nere.
och eftersom jag är relativt nyinflyttad här i malmö: hur långt måste man ta sig för att kunna träna lite berg? jag funderar på att ställa upp i brevbärarnas årliga cykelbatalj 'posttrampet' i september. tävlingen är i ludvika i dalarna i år, och där det finns dalar brukar det finnas berg - det är det dock sämre om här nere.