Heldämpad till en tjej för max 15000, omöjligt?

supermegabear

Ny medlem
Hej på er

Jag börjar nu att ledsna på att det skall vara så jäkla svårt att få tag i en fullbumpa till min fru.
Hon har kravspec enligt:
-Bra ram med bra dämpare fram och bak
-skivbromsar
-Minst Lx bakväxel
-Hyfsade hjul
-En storlek small ram som inte ser ut som ett skämt
-låg standover ca 70 cm
-Max 15 tusen

Vi hade bestämt oss för en trance 3 men den var omöjlig att få tag i, kollar nu på specilized fsr xc comp men den har en smäck gaffel. Marin alpine trail var för hög och kort. Tips mottages med glädje!!

Man tycker ju att om cykelaffärerena i vårt land nu skall ta mer betalt än sina motsvarigheter utomlands så borde man ju åtminstone kunna få tag i den hojj man vill ha, eller?

Hjälp mig !!!!!!!

både passar in och inte.
Kona Lisa ds ~13000:-
Lite pengar över så kan byta framgaffel till nått roligare, eller nya mavic-hjul

Jag köpte en begagnad (fast inte ens använd) bighit fsr med dc gaffel för 14kkr, så visst går det att få tag på fs hojjar till bra pris om man bara letar & har tur!!!

Canyon hojjen ser ju jättefin ut! Hur går det till att köpa? vad är frakten? Hur lång väntetid är det?
Någon som vet? Någon i Uppsala som har köpt en sådan?

Visste inte att canyon gjorde women specific hojjar. Är ramarna bra ?

Verkar som det har ganska långa lev tider om cykeln finns fick följande svar om en WXC8 förra veckan:

"thank you for your E-Mail.

The WXC8 in size XS is already sold out and no more available this year.
Bikes, which are still on stock, can be delivered within about 8 weeks.
Due to the large amount of incoming orders, our assembly queue is filled
until beginning of July.

Shipping to Sweden is 47,80 euro."

En sån här kanske: Arsen Xn

http://www.poisonbike.de/shopart/B-20000105.htm

1200 EUR så blir det pengar över till ditt och datt, alternativt lägga pengarna på att uppgradera cykeln direkt när du beställer. Tag kontakt med poison, cykeln byggs efter din beställning. kanske en reba fram, bättre hjul, etc.

Det är nog ingen direkt dam-geometri, men rammåtten finns längst ner på sidan och när du beställer så kan du ange längd på styrtapp etc.

har själv handlat från poison, är jättenöjd. frakten är ca 50 EUR, min cykel tog ca 3 veckor på sig.

hur cykeln ser ut kan du se här (ramstrl är 42 cm = 18' jag är 177cm)

file=7656

se butiksrecensioner för poison.

lycka till med cykelletandet!

\nils

"Heldämpad till en tjej för max 15000, omöjligt?"
Märklig rubrik, skulle det vara någon skillnad på pris i relation till vilket kön man letar cykel?

Johan S skrev:
-------------------------------------------------------

> Märklig rubrik, skulle det vara någon skillnad
> på pris i relation till vilket kön man letar
> cykel?

Borde inte vara det. Men det är svårt att hitta små ramar i Sverige. Risken för handlarna är för hög.

Slår mig också, att det skulle vara heldämpat då faller nog Titus och Santa Cruz Juliana, möjligen går det att hitta någon Trek WSD i prisklassen. Men importeras de till Sverige?

m skrev:
> Hej.
> Måste cykeln köpas i svensk butik? I annat
> fall:
> Canyon Nerve WXC7 är damspecifik och har
> foxdämpare fram och bak.
> Kostar 1499euro och verkar stabil, månne för
> stabil då den väger 12.8kg...
> http://www.canyon.com/mountainbikes/ausstattung.ht
> ml?b=62#ausstattung
>
> MVH
> Magnus

Märks att du har läst igenom tråden..

cerro skrev:
> Per: Tror du missade rubriken lite. Inte ens ramen
> löst får man för 15000kr. Tyvärr.

Stämmer jag missade att det var heldämpat som gällde just ramen på bilden är en HT och gick på 7-800 USD om jag minns rätt.

Du borde ringa Duells om din lbs säger att damTreken inte finns, när jag pratade med de hade möjlighet att ta hem cyklar som de vanligtvis inte hade i sortimentet om man ville.

Scott har väl en heldämpad Contessa-modell, ingen aning om vad den kostar eller vilken spec den har, så den kan kanske vara helt åt helsike fel. Men det var den modell som slog mig när jag läste rubriken.

Har själv jobbat hårt med att hitta liten cykel till kompis. Hon vill heller inte betala mulstiúm. En liten varning dock för tjejspecade modeller. De görs ofta i få exemplar och det fördyrar. Det har lett till att tjejcyklarna kan kosta mer och ha sämre komponenter. Trist men sant. kolla därför upp vad motsvarande herrmodell kostar och hur liten den går att få. innan ni köper en damcykel. Det kan löna sig att skaffa kortare styrstam till en liten herrcykel ochvad som övrigt kan behövas, än att köpa en damspecad hoj.

Tillbaka
Topp