Rockybalboa
Medlem
Heldämpat
Har en längre tid sneglat (snarare tokglott) på heldämdade mtb:er. Har den gångna sommaren misshandlat min helstela GT till marken och nu är den slut. Visste på förhand att den inte hade mycket kvar att ge men tänkte att jag bränner av det jag kan från den för att se om mtb är nåt för mig. Cyklar vanligtvis racer men har alltid haft en förkärlek till kaoset som man kan ha med en mtb. Jag är helt klart inne på en heldämpad. Efter test är jag övertygad om att det är fsr som gäller. Är inte något proffs men okej skulle jag ändå påstå. Har sneglat lite på olika modeller och känner hellre att jag investerar i en lite för bra cykel för mig i nuläget då jag tror och hoppas att jag i och med detta kommer kunna lyfta mig några ytterligare nivåer. Kör stig och all-mountain tror jag att jag skulle klassa det som. Är ute efter så mycket kul och lek som möjligt. Det är klart jag vill att det ska kunna tävlas nåt lopp på den senare men det är sekundärt. Nu vill jag bara ha kul! Cyklarna jag sneglat på är väl egentligen Trek remedy 9 och fuel ex 9 och 8. Även scott genius 730, 740, samt samma modeller i 29. Tittar således på cyklar i prisklassen 30-35K i ursprungspris. De får gärna vara billigare än s på rea men tänker mig att den ursprungliga prisklassen nog kan vara det jag siktar mot.
Vet att det lev mycket text men vad har ni för tankar och förslag?
Vet att det lev mycket text men vad har ni för tankar och förslag?