Härrekuuu (finskt uttal...) vilken fin tur! Fina rotmattor blandat med sköna bergshällar, en lördag kan knappast spenderas bättre än så här!
Vi samlade ihop oss på brandgatan för lite uppvärmningssnack o allmänt spanande på varandras hojar, då märker smurfrox att ramen spruckit upp ordentligt strax under länkinfästningen på sadelröret! Så trådskaparen får ta sig hem utan att cykla stigen. Hoppas det går att lösa mha garanti, gaffa hade inte funkat...
Vi andra drar in på stigen, den börjar lite milt, för att tidvis bli riktigt teknisk, det hoppar o far ganska rejält på min Kona Kikapu, börjar snegla lite på 2 st. Turnercyklar som är med på turen, och en tanke på att byta upp sig till 5.5" slag börjar segla upp innanför pannbenet, något som nu när turen är slut känns mer o mer lockande, vi får se..
En bit in på stigen så delades vi in i 2 olika fartgrupper, några körde lite lugnare, medans några andra höll ett snabbare tempo, jag fattar inte hur man kan köra så snabbt! Jag tycker jag trampar på som f.n men halkar efter ganska snart, måste köpa en snabbare cykel! :-)
Som tur är så väntar alla in varandra i sann happyanda!
Här är några ur den lite snabbare gruppen
Jerry berättar om en svår passage, Mamme1 o Road_Runner lyssnar beundrande!
Nisseson bryter på uppför hällarna
Nissen kort därefter
Efter en otäck vurpa som trots allt gick ganska bra, beslutar vi oss för att fika lite o samla kraft o mod. Mandel, Wesper o Jerry.
Johan A berättar om fördelen m helstelt o SS i skogen, Nisseson lyssnar.
Nissen ser dock lite mer skeptisk ut, medans Mamme1 dräper de sista bullarna i bakgrunden.
Wesper tuffar på
Nu har Jerry fått upp farten såpass att min mobilkamera inte hinner med
Kort efter kommer Mamme1 med tungan i rätt mun
Fler tungor får sola, nu börjar det bli lite segt
Men Nissen har krafter kvar
Jahupp, dass var alles! Nu ska jag tippa i mig ett par glas vin o en pizza!
Vi ses!
/Micke