[Hellas] Idoter på el-motocross

Har dock aldrig träffat på häst på fel ställe i hellas under alla dessa år. Friktionsfri samlevnad.

I början av Sörmlandsleden västerut från Handen brukade det synas en del spår efter frihästande förr, djupa avtryck förstås men inget av skala på den tiden iaf.

Generellt en mycket mognare och mer socialt kompetent verksamhet än motoriserad lekstuga efter egen smak.

Holabandola (Erstavik) brukade man träffa på havremopparna förr. Det är en gammal ridstig.

Jag mötte hästar m ryttare uppe på Harberget i somras, Det klapprade fint på hällarna.

Har även mött hästar på gröna i höjd med gamla skjutbanan.

Bara glada möten.

Syntes crosspår på rätt många ställen. Här på gröna milspåret hade idoten lämnat en brun rand efter sig som var ett par hundra meter lång.

IMG_0778.jpeg

Senast ändrad:
Traditionellt brukar de hålla till i elspåren. Finns ett gammalt endurospår i det stora norrgående stolpspåret över Erstavik. Fick känsla av att de jag mötte var mer av rookies.

Varför skulle det? Nationalencyklopedin är väl ett uppslagsverk och inte en ordbok.
Men du kanske blandar ihop begreppen.
Brukar man inte kunna slå upp ord i ett uppslagsverk. Och vad det betyder men Dr. Goggles kan nog svara på det om det inte är ett hemma gjort uttryck.
Och det som är konstigt med dig är att du inte ens reagerar på dåliga ord som inte kommer från mig .Tog reda på vad det är och det är ett engelskt ut tryck.

Brukar man inte kunna slå upp ord i ett uppslagsverk. Och vad det betyder men Dr. Goggles kan nog svara på det om det inte är ett hemma gjort uttryck.
Och det som är konstigt med dig är att du inte ens reagerar på dåliga ord som inte kommer från mig .Tog reda på vad det är och det är ett engelskt ut tryck.
Har jag förstått rätt att man ska gå till optikern för att lära sig korrekt språk?

Reagerar främst på sakfel som, med en dåres envishet, framhävs som fakta. Om du anser att jag ofta klankar ned på dig säger det kanske mer om dig. ?

Det är ett engelskt uttryck, fear mongering, jag satte det inom fnuttar på grund av det. Jag har bott i engelsktalande länder ganska länge, så jag är gnuttan svengelsk jag. Så, jag fnuttade, trodde det var känt nog för att det skulle förstås, men min engelska är flytande och jag kanske trodde för mycket om medelsvensson :)
Gå in på urbandictionary, börja med att slå upp ert eget namn, det brukar bli lite roligt.

Det är ett engelskt uttryck, fear mongering, jag satte det inom fnuttar på grund av det. Jag har bott i engelsktalande länder ganska länge, så jag är gnuttan svengelsk jag. Så, jag fnuttade, trodde det var känt nog för att det skulle förstås, men min engelska är flytande och jag kanske trodde för mycket om medelsvensson :)
Gå in på urbandictionary, börja med att slå upp ert eget namn, det brukar bli lite roligt.
Du får inte använda utländska uttryck. Det får bara hen göra.

Det är för mig bara helt märkligt att man kommer på tanken att köra en cross/enduro på en sån plats som Hellas verkar vara. Eller, det finns väl en massa platser en skogsmotorcykel skulle vara skitkul att köra med, som på golfbanor t ex. Har tänkt det ibland när jag spelar en runda ;) Men att genomföra det utanför crossbana och endurospår...ett nytt tänk helt klart.

Har inte läst hela tråden men gissar på att polisen i området är kontaktad?

Dom resonerar nog som så många andra som kör för fort med bilen, bjuder minderåriga på alkohol eller fuskar med skatten. Dvs ”det är inte så farligt att jag gör det”, att andra har en annan syn på det förändrar inte deras förhållningssätt.

Jo @DD88. För mig som sysslat med motorsport är det bara ett så konstigt tänk att ta det från dom dedikerade platserna till utanför. Undrar om dom även kör på crossbana/endurospår eller om dom är totala frifräsare.

Jo @DD88. För mig som sysslat med motorsport är det bara ett så konstigt tänk att ta det från dom dedikerade platserna till utanför. Undrar om dom även kör på crossbana/endurospår eller om dom är totala frifräsare.
Jag misstänker att de inte har en traditionell motorsport bakgrund, snarare är de kontorsjobbande nackapappor som vill komma ut lite. De vet inte hur man beteer sig, så samma som en stor del av oss som cyklar men mer hästkrafter ger mer skada.

Det tror jag inte. Vad skulle de göra som inte är meningslöst resursslöseri?
Jag vet ju inte hur polisen jobbar alls men är dom medvetna så kan dom ju möjligen ta en runda om dom gör andra saker i närheten, om dom får reda på att det körs. När jag var yngre så hade polisen här offroadhojar, har inte en susning hur det är numera. Då hade dom i alla fall resurser att jaga efter trimmade moppar, kan ju ha ändrats.

Jag vet ju inte hur polisen jobbar alls men är dom medvetna så kan dom ju möjligen ta en runda om dom gör andra saker i närheten, om dom får reda på att det körs. När jag var yngre så hade polisen här offroadhojar, har inte en susning hur det är numera. Då hade dom i alla fall resurser att jaga efter trimmade moppar, kan ju ha ändrats.
Det ser lite mörkt ut:

År 1975 var antalet trafikpoliser drygt 1400. Trots att poliskåren har ökat med mer än tio procent sedan dess var antal trafikpoliser år 2020 nere på under 300 samtidigt som antal körda kilometer i Sverige per år har fördubblats under denna period.​

(Källa polisforskning.se)

Ursäkta att jag skrattar, men tyvärr är polis som kontrollerar "vanliga" brott helt frånvarande. I Stockholm ser man bara polis när man kör med 100 km/h genom stan till, jag antar, något stor brott eller när dom får en dyra sportbilar att stanna.

Pågående brott ska ju anmälas till 112, men känns som polisanmälan online är mer rimligt. Då belyser man ett problem som annars bara finns på happy och i friluftskretsar.

Det ser lite mörkt ut:

År 1975 var antalet trafikpoliser drygt 1400. Trots att poliskåren har ökat med mer än tio procent sedan dess var antal trafikpoliser år 2020 nere på under 300 samtidigt som antal körda kilometer i Sverige per år har fördubblats under denna period.​

(Källa polisforskning.se)
Är du på riktigt samma person som gjorde en gråt-tråd för någon vecka sen om att hen minsann nu lämnade forumet för gott?

Tänker mer 114 14, att upplysa, inte att ta upp resurser via 112.
Ett pågånde brott skall alltit ringas 112 och inget annat men ring 11414 och sitt i kö några timmar om man har tur.
Nästa år har ledning för GGN sökt tillstånd att få lägga tävlingen i Hellas /Nacka skogen med ett deltagar antal på runt 4000 tävlande

Ett pågånde brott skall alltit ringas 112 och inget annat men ring 11414 och sitt i kö några timmar om man har tur.
Nästa år har ledning för GGN sökt tillstånd att få lägga tävlingen i Hellas /Nacka skogen med ett deltagar antal på runt 4000 tävlande
Nej, inte pågående brott. Allvarliga pågående brott. Finns att läsa på polisens hemsida.

Jag misstänker att de inte har en traditionell motorsport bakgrund, snarare är de kontorsjobbande nackapappor som vill komma ut lite. De vet inte hur man beteer sig, så samma som en stor del av oss som cyklar men mer hästkrafter ger mer skada.
Precis vad det är!
Är en tävlande motionär i enduro och aktiv inom klubb i stockholmsområdet och det är just dom här åkarna som ger "oss andra" dåligt rykte, även om dom åker elhoj så nöter dom betydligt mer i naturen än cyklar.
Sen av alla jävla ställen att köra på så är väl inte ett naturreservat direkt det bästa...kör själv svartspår runt om i stockholm men det är inga naturreservat och inga ställen där man möter cyklar och gående personer och gör man det så stannar man och visar ömsesidig respekt för varandra.

Fortsätt påpeka att det är naturreservat dom kör i och att det finns bättre ställen att köra hoj på så kanske dom ger sig till slut och kör någon annanstans.

Tillbaka
Topp