Hemmabyggda Di2 batterier funkar inte?

Kid1000

Aktiv medlem
Jag byggde mig ett batteri med di2 sladd av 2 utrangerade powerbanks. Cellerna tillsammans visar ca 8 volt med multimeter. Ändock vill det inte driva mitt 9050 system. Är det ngn sorts handskakning mellan batteriet och displayen?

Jag byggde mig ett batteri med di2 sladd av 2 utrangerade powerbanks. Cellerna tillsammans visar ca 8 volt med multimeter. Ändock vill det inte driva mitt 9050 system. Är det ngn sorts handskakning mellan batteriet och displayen?
Jag har för mig att ett di2-batteri har tillhörande elektronik.

@GurraG gjorde en batterimodifiering till första generationens Di2 till ett av sina byggen.
Det finns välbeskrivet här

@GurraG gjorde en batterimodifiering till första generationens Di2 till ett av sina byggen.
Det finns välbeskrivet här
Man kan säga så här, jag gjorde ett nybygge och återanvände bara en kabel, jag börjar förstå att jag behöver ett kretskort på batterisidan för att få allt att funka. Att modifiera befintlig BTR2 är jag med på men helt nytt verkar inte gå.

Jag la gammalt Di2 batteri i återvinningsholken häromdagen. Kan springa ut och fiska upp det om du vill ha och prova med. Stoppa i ett kuvert typ.

Det är ett BTR2, så du får ingen SyncroShift och fungerar inte med nya BT/ANT sändaren.

Edit: det fanns kvar. Skriv din adress i pm så skickar jag iväg det. pling @Kid1000

C903E2B2-0361-44E0-AC30-44054DD7759C.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp