Herbalife?
Jag har helt ovetenskapligt iakttagit vänner och bekanta som tränar, och tycker att det finns ett tydligt samband mellan de som äter olika tillskott och en svällande tempomage. Istället för att äta bra mat oroar man sig för nåt påhittat, enormt proteinbehov för att musklerna ska växa, och äter därför massvis med proteinpulver. Och visst växer musklerna när man tränar, men på dessa individer växer magen lika mycket och efter ett tag ser de alla ut som den typiske, svenske gympersonen - stora biceps, triceps och bröstmuskler tillsammans med en ohygglig mage.
Allt överskottsprotein som inte används av kroppen omvandlas till glukos, och tillsammans med energiöverskottet från övrig mat, bullfikat, energibarsen och sportdrycken så kommer det att lagras som fett.
Jag vet att många cyklister anser att man måste äta allt möjligt utöver sin mat för att orka cykla långpass och bygga muskler, och kanske är det därför som så många cyklister har en rejäl tempomage (framför 30+).
Allt överskottsprotein som inte används av kroppen omvandlas till glukos, och tillsammans med energiöverskottet från övrig mat, bullfikat, energibarsen och sportdrycken så kommer det att lagras som fett.
Jag vet att många cyklister anser att man måste äta allt möjligt utöver sin mat för att orka cykla långpass och bygga muskler, och kanske är det därför som så många cyklister har en rejäl tempomage (framför 30+).