Hermes cykel

Poland

Medlem
Hermes cykel
Hej, jag är engelska, så mitt språk kan vara konstigt (google translate). Jag är ägare av 1940-talets "Hermes" cykel. Den har icke-originalt säte, rack och fendrar.

Senast redigerad av en moderator:
Hermes cykel
IMG_20201215_133930.jpg

Hermes cykel
Inte heller jag har några tips om originaldelar. Jag vill bara ta tillfället i akt att skryta med min Hermes.

edit: Sorry, I guess I should have written in English. I have no original parts, I would just like to take the opportunity to brag about my Hermes.

.DSC_2184.JPG

Hermes cykel
You can also look at Tradera, Blocket and so on. Sometimes someone has a lot of unsorted bicycles (aka hoarder), and a straight question could lead to your personal goldmine.

Hermes cykel
Trumbromsnav med integrerad dynamo, kallad Nymodyn. Satt på flera märken från Nymanfabrikerna.
Aha, häftigt. Det var min första tanke, men jag avfärdade den eftersom jag inte förstod hur bromsen ansattes. Jag antar att den har manöverarmen på insidan av bromsen då? Det vore intressant att se dess konstruktion. Den ser väldigt kompakt ut. Jag undrar om den hade någon bromsverkan att tala om. Tack för svaren!

Tillbaka
Topp