[HFT] Gävle

[HFT] Gävle
Spårcentralen klockan halv sex på torsdag, hur låter det?

Den som kommer under 27 min på torsdag får inge fika o blir utesluten ur Happy Fika Tur gruppen;D

Har precis beställt nytt batteri till mina halogen lampor, fast det lär väl inte komma innan torsdag. Annars så blir det endast pannlampa.

tjipp
// Åke

[HFT] Gävle
halv 6 vet inte jag om jag hinner till, eller jag hinner inte till det =( skolan slutar 5,(polhem) så tvärs genom stan ut till forsby, bussen går 17:20 från stan så de där skiter sig för mig, omöjligt att skjuta upp det en stund? eller blir jag tvungen å knäböjja inför läraren?

[HFT] Gävle
Om det hinner frysa på i backen kanske ni kommer ner i tider på 28. timmar altså ;)

Själv skall jag ta varma bad i atlantens vågor och dicka kall bira i polbaren.

Fan vad jag är avundsjuk på er (OBS ej ironi)

/Ulf

[HFT] Gävle
sikkel skrev:
-------------------------------------------------------
> Själv skall jag ta varma bad i atlantens vågor
> och dicka kall bira i polbaren.
>
> Fan vad jag är avundsjuk på er (OBS ej ironi)
>
> /Ulf

Underbart, visst vill man hellre frysa häcken av sig lycra brallor än dricka öl i nån jävla pool;-D

Det blir många fler cykelturer så hör av dig när du är hemma igen.

Ha en underbar resa

/Åke

[HFT] Gävle
Det blev tre tappra själar som vågade sig in i mörka läbbiga skogen.

Här kommer några bilder från turen.

IMG_2001.jpg ht=367

IMG_2005.jpg ht=367

IMG_2012.jpg ht=357

IMG_2024.jpg ht=367

IMG_2027.jpg ht=367

IMG_2029.jpg ht=367

IMG_2031.jpg ht=367

IMG_2043.jpg ht=367

IMG_2036.jpg ht=367

IMG_2038.jpg ht=367

IMG_2021.jpg ht=367

Senast redigerad av en moderator:
[HFT] Gävle
vilken snygg stjärt man hade på första bilden då xD

vad trökigt att man blev tvungen å bryta pga av tekniska problem, men såg ut som ni hade de trevligt resten av färden=)

[HFT] Gävle
trist med hojen. Man skulle kunna säga att det blev 1-0 till Torque mot Trek;-D

Jo det blev en riktigt fin tur. Hade oturen att kliva ner i en dypöl med foten så jag blev duktigt kall och ändå är det skitkul :-)

[HFT] Gävle
Såg kul ut. Jag måste försöka hänga med någon gång framöver.
Hur var halkfaktorn på stigarna? Finns det behov av dubbdäck ännu?

Jag har tyvärr lite väl dåligt mönster på däcken min enda fungerande cykel så jag antar att jag blir tvungen att lägga på dubbisarna oavsett.

[HFT] Gävle
Konsnablius skrev:

> Hur var halkfaktorn på stigarna? Finns det behov
> av dubbdäck ännu?

Jag körde utan dubbdäck och blev förvånad över hur bra det gick. Kan inte säga att jag saknade dubbisarna.

[HFT] Gävle
Hedlund skrev:
> aja nu är frihjulet fixat,så nu den cykelbar
> igen =D

Härligt att höra. Kanske en tur i slutet av nästa vecka?
/ Åke

[HFT] Gävle
Det verkar bli töväder i början på nästa vecka.

För min del får snön gärna smälta så jag kan ta ut mountainbiken och tvätta den.
Just nu är cykeln täckt i ett par centimeter tjockt lager lera. Det ser ju ut som om man en slitvarg och är lite coolt på det viset. Men jag föredrar ändå en ren cykel.

Det kanske inte är någon idé att slänga på dubbdäcken på mountainbiken ännu?

Landsvägshojen har dock fått sig ett trainer-däck i bak, för den hojen lär inte komma ut mer förrän framåt mars-april.

Appropå ingenting. Team sportia XL ska ha en särskild skid-dag på tisdag. De kommer ha 20% rabatt på alla sina skidprylar. Det kan vara bra att passa på, om man är ute efter något i skidväg. Tänkte själv införskaffa mig en full utrusning och då är ju rabatt alltid välkommet.

[HFT] Gävle
Körde 2 varv på milen idag vid lunch. Första varvet 63 minuter och andra varvet 54 minuter. Hmm... Det var någon som hade cyklat där tidigare idag. Det var ett spår som jag följde i snön...

/Henrik

[HFT] Gävle
foxic skrev:
> Körde 2 varv på milen idag vid lunch. Första
> varvet 63 minuter och andra varvet 54 minuter.
> Hmm... Det var någon som hade cyklat där
> tidigare idag. Det var ett spår som jag följde i
> snön...
>
> /Henrik

Hmmm, vem är på foxic's revir och cyklar?? Inte friggan för hennes cykel står i garaget!!

[HFT] Gävle
foxic skrev:
> Körde 2 varv på milen idag vid lunch. Första
> varvet 63 minuter och andra varvet 54 minuter.
> Hmm... Det var någon som hade cyklat där
> tidigare idag. Det var ett spår som jag följde i
> snön...

Jag cyklade milen i lördags, men mina spår borde nog ha snöat över till söndagen så det måste varit någon annan. Måste ha varit grymt tungtrampat i söndags med all snö. Tyckte det var tillräckligt tungt i för mig i lördags.

[HFT] Gävle
Ja, det kanske var ditt spår!

Första varvet gick bra sedan kom det mer snö på andra varvet. Tänkte köra några varv i helgen igen om det inte är skidspår...

/Henrik

[HFT] Gävle
friggan skrev:
> Ryktet säger fest i helgen... :D

Vart då? vart då? Hemma hos dej eller? Kanske en Happy pubrunda?Hum näe den här helgen kommer att gå i (h)julens tecken.Fast en öl på skyltsönda´n är ju trevligt också...Och det är ju löningshelg...(Finns alltid en anledning att ta en öl)Jag ska köpa mej en värsting pannlampa i morgon:o) så nu blir det dubbdäck på och ut och göra skogen osäker hahaha!Ska även julpynta och dricka glögg och äta en massa julmat så cyklingen kommer att behövas.
Om nå´n ska ut på en pannlamps tur så hör av er.Om nå´n ska ut å ta en öl kan man också höra av sej...

[HFT] Gävle
Men hallå Henke, tänk om angående lördagen, du får en chans till;-)

Vem är med på en trevlig happytur på lördag och en minst lika trevlig happy pubrunda på kvällen?
kom igen nu!!!!!!!

/Åke

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> Cykeltur och pubrunda låter onekligen
> intresant...Var ska vi cykla då?Och när?

Inget bestämt, kom gärna med förslag..

[HFT] Gävle
Hej vänner

Mitt förslag är följande:
Den som vill cykla på lördag kommer till Lidl, Stigslund klockan 11

Den som vill dricka öl kommer till McGills klockan 20

Bra eller anus???

[HFT] Gävle
Hej vänner

Jag är en dålig människa. Först skriker jag o tjatar om Happy tur sedan drar jag mig ur. Jag har fått förhinder o dyker ej upp. Hoppas ni förlåter mig.

Troligtvis dyker jag upp på puben, gäller att prioritera;-)

[HFT] Gävle
Storbesök från huvudstaden på cykling imorgon, så nu måste vi gå man ur huse och möta upp!! Samling vid Lidl Stigslund kl 11 för cykling i Sätraskogen. På kvällen McGills!! Blir himla kul!!

[HFT] Gävle
Hoppas ni fick en trevlig tur i dimman!

Själv försöker jag vila på lördagar (tränar oftast alla andra dagar), och dessutom är det ju mitt i säsongen (innebandy) så en massa alkohol kan man ju inte dra i sig. Fast en sväng på McGills hade ju varit trevligt, och det sägs ju att man kan ha roligt utan alkohol. Nån som vet om det är sant? :-)

[HFT] Gävle
Jo, det blev en trevlig tur. Min första på snö t o m. Inga vurpor, relativt lite is och trevligt sällskap! Alla som vill träffas på McGills kl 20!! Och Daniel, man kan ha roligt utan alkohol. Hedlund hänger med ut ikväll, utan alkohol!!

Bild062.jpg ht=725

Tillbaka
Topp