[HFT] Gävle

friggan

Medlem
[HFT] Gävle
Detta kommer att vara en tråd för HappyFikaTurer i Gävle. Håll koll här för nya cykelturer!! Lördag 27 september kl 12 samling vid Lidl i Stigslund. Vi cyklar ca en timme i Sätraskogen och fikar sedan.

[HFT] Gävle
sikkel skrev:
-------------------------------------------------------
> Fasiken barnen mina simtävlar hela lördagen.
> Söndag hade varit perfekt Jag har fått nya hojen
> nu så jag är cykelsugen.
> /Ulf

Du kanske får smita ifrån simtävlingarna en stund? Du har ju en rimlig anledning :) Vad har du köpt för cykel?

[HFT] Gävle
Jag vill hellre cykla än att sitta och titta på en massa simmning men man måste vara en "bra pappa"
Hojen jag köpt ser ut såhär.
RadonStage5.0.JPG ht=450

[HFT] Gävle
Får man cykla HFT utan Canyon? ;)

Fin sikkel du köpt.

Jag har själv tittat på en Radon fulldämpad hoj. Väldigt prisvärda hojar med bra utrustning för en ringa penning. Sedan är svart det nya svarta. Helrätt.

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> Hum...Jag kanske får ta en (happy fika
> promenad)till sätra vid halv ett tiden då...Var
> fikar ni?mittemot travet eller?

varför inte cykla lite också? =)

[HFT] Gävle
Onegear är skadad efter våldsam vurpa i Gesunda! Punkterad lunga, brutna revben osv... han får ta det lugnt ett tag till, men snart dyker han nog upp o cyklar också.

[HFT] Gävle
onegear, tack för den goda kladdkakan.
Hedlund, tack för dom goda runda (glömt vad dom heter.)
Niklas & canyonero, tack för kaffe.
Friggan, tack för dom doftande servetterna.
Canyonero, var var rulltårtan?

Nästa gång bjuder jag igen.
Måtte aldrig Anna Skipper komma på oss, då är det kört;)

Ha en underbar helg

Senast redigerad av en moderator:
[HFT] Gävle
Ja jäklars va kladdig den var...Men den skvalpade runt fint i magen när jag gick hem ;o)
Anna Skipper kan vi skippa tycker jag.Man ska njuta av livet när man kan.Äta gott,dricka gott,fika gott och cykla gott.Siktar på att cykla om 2 veckor.Då blir det en happy slow ride.Tack för i dag,over and out...

[HFT] Gävle
Adam7125 skrev:
> Ok att onegear är skadad, men att inte räkna in
> honom som cyklist är ju ett slag under bältet.
> ;)
>
>
> /Adam

Förlåt, men han kom ju inte på cykel utan promenerandes p g a sin skada... men varför var DU inte med och cyklade idag Adam??

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> Ja men då kan ju jag svara för Adam...Det är
> skitlångt å hoja från Linköping....

Okej, giltigt skäl!! :-)

[HFT] Gävle
Cyklar Adam från Linköping är han för vältränad när han kommer fram, och då känner alla andra sig orkeslösa :-)
Hedlund jag såg ditt pm först nu på kvällen.
Jag tog en planlös söndagstur och råkade vara borta 2.5timme, hade jag haft pannlampa hade jag säkert cyklat en timme till.
Nästa lördag ser ljus ut för en HFR, men det kan ändra sig under veckan.

/Ulf

[HFT] Gävle
Cykla lördag eller söndag i helgen? Vi avvaktar och ser vad väderprognoserna säger närmare helgen, det är mitt förslag i alla fall. Cykla i regn är tråkigt... :(

[HFT] Gävle
Tell me about it. Åtta grader och iskallt regn igår. Jag fick hälla ur en deciliter lervatten ur varje sko efter turen. Fingrarna såg ut som skrumpna russin.

Om vädret är med oss och gudarna står oss bi, så är jag med på att ta en HFT i helgen. För mig går det bra både lördag och söndag. Vädret är viktigare än vilken dag det blir.

[HFT] Gävle
Jag ska försöka träna upp mig till nästa sommar. Då ska jag ta revansch mot den hemska backen uppför Häståsen i Ockelbo. Självklart ska jag med på minst en HFT också.

Sen kan man ju alltid drömma om att slå Daniels tid på milen. ;)
Tänk vilken prestige att bli utnämd till Duracell-kanin.

Ush, jag borde verkligen börja cykla någon gång.

/Adam

[HFT] Gävle
Adam: du kan alltid köra spinning i vinter det är bra för konditionen + du kanske träffar på någon cyklande livskamrat.
Häståsen verkar vara lättare om man har en kolfiberhoj.

friggan: Den här helgen funkar både lördag och söndag vi får kolla på väderprognosen vilken dag som är lämpligast.

/Ulf

[HFT] Gävle
Adam7125 skrev:
> Sen kan man ju alltid drömma om att slå Daniels
> tid på milen. ;)

Pratar du om min tid eller någon annan Daniel?

Min tid (25.31) är långsam jämfört med Henriks tid. Har för mig hans rekord är 24.28. Vi får väl se om jag kan utmana honom nästa säsong. Funkar vinterträning, fettreducering och cykelbantning som planerat ska jag i alla fall ner under 25 minuter.

[HFT] Gävle
Man kanske skulle skaffa sig en kolfiberhoj då, så slipper jag träna menar jag. ;)
Eller kan man köpa nya ben på ebay?

Jo jag pratade om din tid. Jaså är han så hemskt snabb? Inte undra på att han trampade iväg som en dåre på Easy Rider. Jag vill också vara en Duracell-kanin!

/Adam

[HFT] Gävle
Jag dyker upp på SSn och gör ett försök.Axeln funkar på släta vägen men det återstår och se om det funkar i skogen.Men fika vill man ju så...Och det kan man ju med vilken axel som helst.Hahaha!
Längtar tebaks till sadeln.

[HFT] Gävle
Adam7125 skrev:
> Daniel: Då pratar vi nog om olika Henrikar...
> Jaja, milspåret runt 25min kan ändå vara
> aktuellt. :)
>
>
> /Adam
Men??? Va är det här för svetto fasoner? 25 minuter till rastplatsen vi Hemlingbysjön.1 timme fika och skitsnack och 25 tillbaka till spårcentralen.Nu snackar vi rätt språk i [HFT]tråden.Eller???

Tillbaka
Topp