HID rockar!!
Stort tack till henrik, HID lampan var damn trevlig. Nu kan jag inte uttala mig om "andra" lampor då detta är min första hjälm-lampa men s*tan va skoj det var att cykla i mörkret...
Jag var i "köptankarna" förra året och hade det inte varit för henriks "mass-köp" hade det nog inte blivit av i år heller... men som sagt va, riktigt skoj att hoja i mörker.
Doch kanske det inte var den briljantaste idén att dra iväg en regnig kväll i beck-mörker på en halv-teknisk och bitvis ganska roti-stig, men vafa... man skall ju ha lite utmaning också...
Ett par skakiga och suddiga och högst ovetenskapliga foton för er som sitter i köp-tankarna... :)
Damn skoj att cykla i mörker iafl så kan varmt rekomendera en HID lampa (eller valfri annan halogen pryl gissar jag)...
En fråga:
Om man tycker det är mörkt precis framför "hjulet" skall man ha en "lampa på styret" då som lyser lite mera "neråt" så man kan se rötterna som man precis drar hjulet över så man slipper att "halka" då man ibland kommer snett, eller skall man bara lära sig att läsa stigen 2 meter framför cykeln?
Sen den eviga frågan... varför finns det inga "tå-värmare"? :)
Här höll man på att slå ihjäl sig fiunt, såp-hal bro som vanligt...
Jag tycker bredden var helt ok (men har som sagt va inte mycket erfarenhet)
Här blir man nästan rädd... nån som lurar in stackar mitt i djupa skogen med snitlar...
Såhär ser det ut när man åker :)
Ungefär såhär mörkt är det egenteligen...
Japp det är jag som lyser upp reflexerna på skyltarna...
Får nog f*n ta med mig stativet ut nästa gång så det blir vettiga bilder ;)
// en mycket exalterade MickeM :)
Jag var i "köptankarna" förra året och hade det inte varit för henriks "mass-köp" hade det nog inte blivit av i år heller... men som sagt va, riktigt skoj att hoja i mörker.
Doch kanske det inte var den briljantaste idén att dra iväg en regnig kväll i beck-mörker på en halv-teknisk och bitvis ganska roti-stig, men vafa... man skall ju ha lite utmaning också...
Ett par skakiga och suddiga och högst ovetenskapliga foton för er som sitter i köp-tankarna... :)
Damn skoj att cykla i mörker iafl så kan varmt rekomendera en HID lampa (eller valfri annan halogen pryl gissar jag)...
En fråga:
Om man tycker det är mörkt precis framför "hjulet" skall man ha en "lampa på styret" då som lyser lite mera "neråt" så man kan se rötterna som man precis drar hjulet över så man slipper att "halka" då man ibland kommer snett, eller skall man bara lära sig att läsa stigen 2 meter framför cykeln?
Sen den eviga frågan... varför finns det inga "tå-värmare"? :)
Här höll man på att slå ihjäl sig fiunt, såp-hal bro som vanligt...
Jag tycker bredden var helt ok (men har som sagt va inte mycket erfarenhet)
Här blir man nästan rädd... nån som lurar in stackar mitt i djupa skogen med snitlar...
Såhär ser det ut när man åker :)
Ungefär såhär mörkt är det egenteligen...
Japp det är jag som lyser upp reflexerna på skyltarna...
Får nog f*n ta med mig stativet ut nästa gång så det blir vettiga bilder ;)
// en mycket exalterade MickeM :)