Hirarki innom cykel?

• Trådstartare Trådstartare BMF
  • Start datum Start datum
Hirarki innom cykel?
Lite kunskap till dig "GoranS" Anno = under året.

Har tittat på dina senaste 25 inlägg. Inget av dessa verkar handla om något intresse för cykling öht. Måste därför fråga dig om du ens äger en cykel?
Kanske befinner du dig på helt fel forum?
Sluta projicera nu! ”GoranS” är något av det finaste vi har inom svensk cykelkultur. Det är inte rätt användare att attackera såhär lågt. Vilken kulle ska du försvara här näst, att ”carpe diem” betyder ”trevlig kväll”?

Hirarki innom cykel?
Coolt med misshandel, olaga hot och olaga förföljelse? Fast du kanske enbart menar på cykeln?
Okej så bra koll hade jag inte på honom. Har bara sett att han kört en ganska egen och ikonisk stil på cykeln. Trodde på sin höjd att han kanske dopat lite och doppat näsan i lite för mycket näsgodis som de flesta italienska utövare av sporten runt den tiden. Jag får be om att korrigera mitt uttalande retroaktivt.

Hirarki innom cykel?
Lite kunskap till dig "GoranS" Anno = under året.

Har tittat på dina senaste 25 inlägg. Inget av dessa verkar handla om något intresse för cykling öht. Måste därför fråga dig om du ens äger en cykel?
Kanske befinner du dig på helt fel forum?
Hävdar du på fullt allvar att inlägg om världens största cykellopp inte på något sätt får dig att tänka tanken att det indikerar ett intresse för cykling?

Dessutom, hur har detta inlägg inte med cykling att göra? Det bör ha varit det 16:e senaste inlägget då du postade ditt.

Hirarki innom cykel?
Sluta projicera nu! ”GoranS” är något av det finaste vi har inom svensk cykelkultur. Det är inte rätt användare att attackera såhär lågt. Vilken kulle ska du försvara här näst, att ”carpe diem” betyder ”trevlig kväll”?
Förstår att du då inte har läst hans senaste 25 inlägg här på "Happy". Gör i så fall dig besväret och återkom sedan med kommentar!

Inlägget emot mig uppfattade jag som provokativt! Fel eller inte. Men detta är inte första gången. Sedan får "GoranS" vara det "finaste" vi har inom Svensk cykelkultur eller inte...

Fö är översättning på "Carpe Diem" = "Fånga Dagen".

Hoppas att du är lika uppmärksam på nya alla nya modeord ifrån Anglosaxiskan och dess betydelse...

Hirarki innom cykel?
Okej så bra koll hade jag inte på honom. Har bara sett att han kört en ganska egen och ikonisk stil på cykeln. Trodde på sin höjd att han kanske dopat lite och doppat näsan i lite för mycket näsgodis som de flesta italienska utövare av sporten runt den tiden. Jag får be om att korrigera mitt uttalande retroaktivt.
Cipo var definitivt en karaktär inom cyklesporten och kläderna på tempoloppen var roliga och stod ut. Jag har dock svårt för personer med gränslösa egon.

Föresten plockar jag upp cykelflaskan och skålar med med alla mötande cyklister, oavsett cykektyp, när jag är ute på cykelträning, så länge de inte har Sky/Ineoströjor på sig.

Senast ändrad:
Hirarki innom cykel?
Att citera vad andra gör, är inte samma sak, som att göra det själv!

Kom igen nu "GoranS". Du kan förmodligen bättre än så?!

Var inte trådens namn "Hirakiri" och inte "Hierarki"? Måste ha missat något!

Hirarki innom cykel?
Undrar hur den som gjorde bilden tänkte kring MTB? Svårt att se att man skulle bli solbränd på magen...
FB_IMG_1721296699915.webp

Hirarki innom cykel?
Förstår att du då inte har läst hans senaste 25 inlägg här på "Happy". Gör i så fall dig besväret och återkom sedan med kommentar!

Inlägget emot mig uppfattade jag som provokativt! Fel eller inte. Men detta är inte första gången. Sedan får "GoranS" vara det "finaste" vi har inom Svensk cykelkultur eller inte...

Fö är översättning på "Carpe Diem" = "Fånga Dagen".

Hoppas att du är lika uppmärksam på nya alla nya modeord ifrån Anglosaxiskan och dess betydelse...
Ge dig inte in i leken om du inte leken tål!

Detta var ditt svar när jag tyckte att du kunde ta diskussionen om huruvida det är rimligt med Off topic-trådar i ett cykelforum på annat ställe än i den OT-markerade skidskyttetråden.

”Kul att du är vaken vid denna tidiga Lördagmorgon 04:00 "GoranS". Jobbar du som bagare?”

Om jag minns rätt var det vår första interaktion på detta forum även om du hintat om att du varit här under lång tid. Om så är kan vi förstås ha haft interaktion då du gått under annat nick. Om du vill att jag skall beakta detta får du dock tala om vad detta tidigare nick var.

Hirarki innom cykel?
Det är Ingen skillnad på att försöka ta poäng på
Lokal öl vs tuborg
Spec vs egenbyggd kinaram
Strava vs "Inte mäta"

Har man ett sånt enormt behov av att tjata om det så är det nog inte många som luras

Hirarki innom cykel?
Man tar säkert inga poäng när man tror på "Probably.......", betalar mer för "piss", och ställer sig över pga det.
Dricka lokala är neutralt.

Hirarki innom cykel?
Man tar säkert inga poäng när man tror på "Probably.......", betalar mer för "piss", och ställer sig över pga det.
Dricka lokala är neutralt.
Det är väl god ton att omfamna den lokala kulturen och ekonomin när man är någonstans* Vill man ha det som hemma är det väl lika bra att stanna hemma.
*Så länge det inte inkluderar missbrukande av andra osv. Och med vetskap att även exvis Carlsberg kan produceras lokalt.

Hirarki innom cykel?
Så länge lokalt är lager eller pilsner så är jag med.

Nu var poängen att bilder på lokal öl är samma statusjagande som bilder på spec.

Visst, billig status är charmigare. Även antistatus-status

On topic så kan jag inte tänka mig att DH har lägre status generellt på gatan än Lvg. Både stjärnor och planeter måste stätt rätt (fel)

tror det finns en annan tråd där TS frågar var Lvg-tjejer i Stockholm hänger på kvällarna. Det kanske inte var så dum fråga i alla fall. Mod kanske kan slå ihop trådarna

Hirarki innom cykel?
Passerade tre tjejer som satt och fikade i cykelkläder. Den ena såg min specialized tröja och tjoade glatt. 'Hej! Är du cyklist?' Svarade ja och dom undrade direkt om det var landsväg eller gravel. Efter ett nä, trail och lite downhill gav mig ett 'eeeeeh, jaha' till svar.
Är det olika status på oss cyklister? 😂 Jaja, cyklar inte för att ragga utan för att ha kul. Men detta var riktigt kul. 😂😂
Var var detta? Frågar åt kompis

Hirarki innom cykel?
Så länge lokalt är lager eller pilsner så är jag med.
Har en regel på mina resor: dricker BARA öl, som kommer från landet (även om smakar piss)😂 För att jag är ingen (hoppas jag) alkis, så om jag inte hittar lokala, dricker jag läsk! Drack EN gång Peroni i Albanien, men det är ”nästan” deras öl (licenstillverkning, finns ÖVERALLT). Beställde förresten albanskt, fick Peroni😉

Senast ändrad:
Hirarki innom cykel?
Har en regel på mina resor: dricker BARA öl, som kommer från landet (även om smakar piss)😂 För att jag är ingen (hoppas jag) alkis, så om jag inte hittar lokala, dricker jag läsk! Drack EN gång Peroni i Albanien, men det är ”nästan” deras ö (licenstilverkning, finns ÖVERALLT). Beställde förresten albanskt, fick Peroni😉
Som äkta cyklist är jag inte så noga med vad jag tar, bara jag får tag i något. Det kan bli Tuborg, det kan bli Falcon..

Personalen på lokala pizzerian blir lite sura men vad gör det.. skickar min servicebil dit för att betala notan sen bara så är det lugnt.

Hirarki innom cykel?
Har en regel på mina resor: dricker BARA öl, som kommer från landet (även om smakar piss)😂 För att jag är ingen (hoppas jag) alkis, så om jag inte hittar lokala, dricker jag läsk! Drack EN gång Peroni i Albanien, men det är ”nästan” deras ö (licenstilverkning, finns ÖVERALLT). Beställde förresten albanskt, fick Peroni😉
Mycket bra regel! När det är krig och allmänt elände överallt är det såna här enkla "guiding stars" som låter oss navigera livets krångliga vägar och förbli mänskliga. Dessutom finns det massor av bra öl, nästan överallt.

Hirarki innom cykel?
En rätt intressant observation för många år sen på NM.
På campingen så av oklar anledning uppstår en viss segregation.
På ena sidan har du var Mtb och andra sidan Dh.
Ena sidan fina hus vagnar och nya fina bilar, på andra slita camper vans och folk som sov i rostiga 740.
Ena sidan var lugna och man åt enl kost cirkeln, andra sidan hårdrock på hög volym, öl och halv uppvärmd panpizza över något värme ljus.
Ena sidan gick och la sig tidigt andra hårdrock och söp halva natten.

Gissa vilka som tillhörde vilken grupp 😁
DH är väl ändå mtb?

Hirarki innom cykel?
Kanske snart dags att stänga denna tråd? Den har spårat ur en hel del.
Nu handlar det inte så mycket om hierarki bland cyklister längre utan mer om pajkastning
och ev ännu lägre nivå från flera håll.

Hirarki innom cykel?
Kanske snart dags att stänga denna tråd? Den har spårat ur en hel del.
Nu handlar det inte så mycket om hierarki bland cyklister längre utan mer om pajkastning
och ev ännu lägre nivå från flera håll.
Håller med till fullo. Dessutom var ju trådens namn faktiskt "Hirarki", vilket framkallade olika avarter. Fö finns ordet "HIRAgana" vilket avser skrift ifrån Kina till Japan...

Hirarki innom cykel?
Ang EMOIJIS. Tycks det vara flera som missbrukar EMOJIN 🤣 Ha, ha, Ha...
Har tittat på andra forum, betydligt större än "Happy" och där är man tydlig med att denna EMOJI, endast skall användas, för uppskattning av humor. I Vilken form det nu må vara.

Brukar man denna Emoji, för att uttrycka nonchalans eller sarkasm, grundar detta sig på saknad av Intelligens och frustration. Läs gärna vad GOOGLE säger om detta.
Tips till alla "Idiotförklara" inte dig själv, om du saknar argument. Vi har alla ett personligt kapital av Intelligencia att värna om, vad åbelangar logiskt tänkande...

Finns det någon, som inte håller med om detta?!

Säger som Hasse Alfredsson i byggsketchen, med Tage Danielson: "Har du inget roligare att snacka om? Kan du hålla käften. Den saken är klar!

Senast ändrad:
Hirarki innom cykel?
Jo, förvisso, är "Happy RIDE", ett cykelforum. Dessutom Sveriges bästa!

Men för den sakens skull, borde väl hövlighet och etisk framställning vara "Grundbulten", för att vi alla skall kunna trivas tillsammans på "Happy".. Alla har vi olika åsikter. Inget snack om det. Men om "Happy", skall leva vidare i harmoni. Måste vi alla respektera varandras åsikter och ta ansvar. Tyvärr verkar detta vara ett problem för vissa...

Hirarki innom cykel?
Ang EMOIJIS. Tycks det vara flera som missbrukar EMOJIN 🤣 Ha, ha, Ha...
Har tittat på andra forum, betydligt större än "Happy" och där är man tydlig med att denna EMOJI, endast skall användas, för uppskattning av humor. I Vilken form det nu må vara.

Brukar man denna Emoji, för att uttrycka nonchalans eller sarkasm, grundar detta sig på saknad av Intelligens och frustration. Läs gärna vad GOOGLE säger om detta.
Tips till alla "Idiotförklara" inte dig själv, om du saknar argument. Vi har alla ett personligt kapital av Intelligencia att värna om, vad åbelangar logiskt tänkande...

Finns det någon, som inte håller med om detta?!

Säger som Hasse Alfredsson i byggsketchen, med Tage Danielson: "Har du inget roligare att snacka om? Kan du hålla käften. Den saken är klar!
Jag rekommenderar att du chillar lite. Det har inte så stor betydelse vilka emojis andra klickar fram. Det tar en bråkdel av en sekund att göra och man ska inte låta det äta upp sin egen hjärna.

Hirarki innom cykel?
Jag rekommenderar att du chillar lite. Det har inte så stor betydelse vilka emojis andra klickar fram. Det tar en bråkdel av en sekund att göra och man ska inte låta det äta upp sin egen hjärna.
Nej, förvisso. Men då skall också syftet ,med EMOJIN korrelera till innehållet i tråden. Annars kommer kommentarerna att hamna på lekskolenivå!

Hirarki innom cykel?
Nej, förvisso. Men då skall också syftet ,med EMOJIN korrelera till innehållet i tråden. Annars kommer kommentarerna att hamna på lekskolenivå!
Det går inte att säga något om varför en viss emoji används av någon helt främmande person. Här på happyride har vi en handfull att välja på men i andra forum har du massa olika färger på varje symbol, och för yngre har allt en särskild betydelse, även när de kombineras med andra symboler och färger. Eftersom du inte tillhör just den gruppen som använder en viss emoji för att utrycka något som i gruppen på förhand är bestämt kan du alltså strunta i det, eftersom det är krypterad information för dig. Ta hand om din hälsa, både mental och fysisk. Chilla mer.

Tillbaka
Topp