Hisingen runt 2011

PerFormance

Aktiv medlem
Hisingen runt 2011
Hoppas ingen missat hisingen runt och att de blir några happyklungor?!

sub 4:30 på 150km-banan ska väl inte vara några problem?

Tyvärr får jag inte cykla, då jag måste så med en trött flagga och hålla koll så alla virriga cyklister parkerar rätt!

/Per
(ja, vi kan kalla det smygreklam blandat med lite hets!)

Hisingen runt 2011
Performance: Var står du? Risken finns att jag kör en tur i hisingsparken på söndag om du är sugen på att rasta iaf en cykel efteråt? Men kanske blir afterbike även för flagghållare?

Hisingen runt 2011
Vet inte exakt om banan håller världsklassnivå (var inte med i söndags på spaningsrundan, som jag har förstått det, finns det lite grus och håll då och då), men sanningen är att i år kan loppet bokstavligen kallas Hisingen Runt och inte något i typ "Säve+Kungälv+Diseröd Rundor" som var tidigare år. Sedan tycker jag att det är kul med start och avslut på racerbanan vid bananpiren, inte så ofta man är med i något sådant.
Slice me nice: Jag hade siktat på något snabbare tempo, men sub6 låter också ett godkänt mål för min del och kan tänka mig att jobba ihop.

Hisingen runt 2011
Thanos skrev:
-------------------------------------------------------
> Slice me nice: Jag hade siktat på något snabbare
> tempo, men sub6 låter också ett godkänt mål
> för min del och kan tänka mig att jobba ihop.

Sub6 blir 25km/h i snitt vilket är fånligt lite egentligen, men med tanke på min ovana av sträckor över 10 mil tänkte jag gå ut lugnt. Mycket möjligt att sub5:30 går bra också, får väl se hur det känns. Jag samkör gärna!

Är inte anmäld än men siktar på efteranmälan senare i veckan eller söndag morgon.

Hisingen runt 2011
Cell skrev:
> Två varv på hisingen för 150km banan tycker jag
> verkar dumt, så kul är väl inte hisingen?

Det må vara sant, men är det Hisingen Runt så är det. Annars får man väl göra en Tour de France och starta i Amsterdam eller nåt

Hisingen runt 2011
slice me nice skrev:
> Cell skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Två varv på hisingen för 150km banan tycker
> jag
> > verkar dumt, så kul är väl inte hisingen?
>
> Det må vara sant, men är det Hisingen Runt så
> är det. Annars får man väl göra en Tour de
> France och starta i Amsterdam eller nåt

Jag tycker väl att det räcker att ta ett varv. Men i sann hisingen runt anda kan ju du ta tre varv då för att samla ihop de 150km istället för att vela runt utanför hisingen :P

Det blir nog bra oavsett hur många varv man tar.

Hisingen runt 2011
Någon som spanat in vädret på söndag eller. Vid nuvarande prognos kommer det bli 10 grader och ösregn...Får nog ta och handla på mig lite mer än korta byxor och kortärmad tröja tror jag. Har dålig/ingen erfarenhet av att cykla i grupp men om det e någon eller några som siktar på 100 km slingan på sub 3:40 eller ja, snitt på runt 28km/tim så hakar jag gärna på.

Hisingen runt 2011
cycloki skrev:
> Jag ska vara med! Blir första gången och 100km
> känns lagom jobbigt :)

Samma här! Vad siktar du på för tid?

Hisingen runt 2011
Jag kan meddela att ett par av de besvärligaste punkterna och flaskhalsarna nu eliminerats från banan. Dessutom sker hela tiden under veckan smålagningar och grussopningar. Vi i ledningsgruppen för årets HR har god kontakt med Trafikkontoret och berörda myndigheter och vissa saker som påpekats har fått prioritet.

De som testkörde i söndags hade inte fördel av de skyltar som kommer att finnas längs banan på söndag, och inte heller av de hjälpsamma flaggvakter som i god tid kan varna och vinka för att underlätta på knixiga ställen.

Efter två långa och hårda vintrar är det oundvikligt att vägarna är i ganska dåligt skick på de flesta håll. Alternativet hade helt enkelt varit att inte ha ett lopp alls förrän vägarna är lappade och lagade, men det kan ta flera år.

Vi hoppas att många happyiter dyker upp! Välkomna!

Hisingen runt 2011
Boldtaar skrev:
> cycloki skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag ska vara med! Blir första gången och
> 100km
> > känns lagom jobbigt :)
>
> Samma här! Vad siktar du på för tid?

Målet hade väl varit under 4 timmar men orkar nog inte hålla den farten så pass länge tyvärr, så blir nog 4, nått skulle jag tro, vi får väl se hur bra det går utan racer men jag är bara nöjd om jag kommer i mål :)

Själv?

@geologen
Kul att höra och tack! Ni verkar göra ett riktigt bra jobb med att arrangera detta så eloge till er :)

Tillbaka
Topp