Hisingen runt/Västkusten runt, snacka om rörig sida

gott

Aktiv medlem
Uppenbarligen har man satsat stora summor på sidan då den har modernt utseende.
Men logiken är noll. Vi är flera här på jobbet som bara gapar. Hur vore det om ni bestämde er för ett namn på tävlingen?
Det är nog en bra start, sedan kan ni föröka strukturera upp innehållet, jag har sett sidor för tävlingar som klarar av att hantera all info som jag behöver med ett musklick och två rullningar.
Grattis till sämst i klassen, hoppas tävling är bättre organiserad än vad sidan är.

Är vi lite kränkta?

Jag ser inte problemet? Det är ju två olika lopp. Hur lättnavigerat som helst ju.

Västkusten runt är ju ett rätt knepigt namn annars.
Hur cyklar man runt en kust?
Om man nu bortser från den lilla teknikaliteten att cykla runt en kust; Har västkusten krympt?

Jag tycker sidan funkar utmärkt. Det finns start-PM, höjdprofiler och kartor över bansträckningarna, och dessutom gpx-filer att ladda ner.
Kanon.

Jeppe_E sa:
Är vi lite kränkta?

Jag ser inte problemet? Det är ju två olika lopp. Hur lättnavigerat som helst ju.

Kränkta? Är du korkad eller gör du dig till? Kritik handlar inte om att vara kränkt eller inte.

gott sa:
Jeppe_E sa:
Är vi lite kränkta?

Kränkta? Är du korkad eller gör du dig till? Kritik handlar inte om att vara kränkt eller inte.

Men varför postar du kritiken här? Vad har Happyride med det där att göra? Jag tycker inte sidan var särskilt rörig, all information finns ju där den ska vara. Möjligen att menyn är lite för stor och skymmer skärmen på min stackars 11" jobbdator lite mycket.

Det gäller att hålla koll på när man passerat älven och kommit över på hisingen. Full fart då, utan att stanna, mycket farligt där.

Går det att cykla i Göteborg utan att hamna på Hisingen? Jag hamnar alltid där när jag kör bil iaf :)

Ja, det går utmärkt. Gäller snarare det omvända. Cykelvägarna till Hisingen kräver planering och kunskap för att komma fram till. Iaf om man inte är en lax.

Ytterligare konkret kritik framförs här: (fortfarande inte kränkt)

Tävlande försökte precis hämta nummerlappar hos viss cykelaffär på Hisingen, dagen är rätt, men tydligen var tidpunkten fel. Efter 1600 skulle det varit....
Att informationen inte har gått ut eller gick att FINNA på sidan var det fler som tyckte i folksamlingen.

Sedan har vi bristen på information om exempelvis: starttider, omklädning/dusch, "går det att hämta andras nummerlappar, i så fall vad krävs"

Att det GÅR att finna informationen är inte samma sak som att det är lätt eller strukturerat, det är det senare som är min huvudpoäng.

GustafH sa:
gott sa:
Jeppe_E sa:
Är vi lite kränkta?

Men varför postar du kritiken här? Vad har Happyride med det där att göra? Jag tycker inte sidan var särskilt rörig, all information finns ju där den ska vara. Möjligen att menyn är lite för stor och skymmer skärmen på min stackars 11" jobbdator lite mycket.

Ja herregud... varför postats det överhuvudtaget på Happy?
Varför postar folk om Postnord? Canyon? Vätternrundans avgifter? Däckval? Katter?
Varför finns vi cyklister?
Varför postar du kritik mot mig i min kritik mot en jävligt korkad DYR sida.?

Har du läst ditt egna inlägg?

gott sa:
Men logiken är noll. Vi är flera här på jobbet som bara gapar. Hur vore det om ni bestämde er för ett namn på tävlingen?
Det är nog en bra start, sedan kan ni föröka strukturera upp innehållet, jag har sett sidor för tävlingar som klarar av att hantera all info som jag behöver med ett musklick och två rullningar.
Grattis till sämst i klassen, hoppas tävling är bättre organiserad än vad sidan är.

Vad får dig att tro att detta är rätt ställe att nå fram med din kritik? Tror du att organisatören inte har bättre saker för sig 2 dagar innan loppet än att skumma happy efter konstruktiv kritik?
Och tänk på lördag på att det är ingen tävling.

gabbeon sa:

gott sa:

Vad får dig att tro att detta är rätt ställe att nå fram med din kritik? Tror du att organisatören inte har bättre saker för sig 2 dagar innan loppet än att skumma happy efter konstruktiv kritik?

Jag är helt säker på att posta i detta forum är bättre än ingenting
Ärligt talat nästa vecka skiter jag och alla andra i deras hemsida, då har de knappa ett år på sig att göra förbättringar om de finns kvar.
Vem vet, en terroristattack kanske gör tävlingen omöjlig och hemsidan för dö en naturlig död.

gott sa:
gabbeon sa:

gott sa:

Jag är helt säker på att posta i detta forum är bättre än ingenting
Ärligt talat nästa vecka skiter jag och alla andra i deras hemsida, då har de knappa ett år på sig att göra förbättringar om de finns kvar.
Vem vet, en terroristattack kanske gör tävlingen omöjlig och hemsidan för dö en naturlig död.

Som redan nämnts så dammsugs inte information på nätet och denna tråd ramlade jag över av en slump.
Både hisingenrunt.se och vastkustenrunt.se drivs av ideella krafter med minsta möjliga budget.
Så jag är glad att den framstår som dyr :)
Att den är rörig kan jag hålla med om och har genom att minskat på antalet menyval förhoppning om att det blir tydligare.
Det kommer fram till 25 maj 2019 när nästa års lopp löpande ses över informationen.

WTEQ.jpg

Tillbaka
Topp