Hisspinne bockstyre

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hisspinne bockstyre
Tänkte jag skulle uppgradera monstercrossen med sänkstolpe. Köpte en KS Lev 272 men det var ju inte helt lätt att få till reglaget. Hade några andra reglage på hyllan, för rakt styre, men nu krävdes ju ett för 24 mm diameter.
Funderade på att modifiera något reglage men så upptäckte jag att reglaget som medföljde Brand-X Ascend är delbart. Reglage och klämma var för sig. Så om man tar det reglaget och sätter på ett annat fäste så funkar det.

Tänkte först sätta en rörklämma vid hoodsen men upptäckte sedan att det skulle passa bra framme vid cykeldatorn på mitt befintliga fäste. En hide-my-bell med en vinkel jag fått från en gammal reflex. Blev rätt bra, sitter inte jättestadigt dock, i höjdled är det själva vajern som håller emot så den inte roterar framåt. I sidled fick jag sätta ett buntband så inte allt vrider sig. Körde en skaplig testrunda och det fungerar över förväntan. Det går att hålla med tummen runt styret och trycka ner samtidigt. Inte lika bra som på rakt styre vid vänsterhanden men grymt mycket bättre än en spak under sadeln.

Känns inte riktigt som en långsiktig lösning kanske, stor risk att något inte håller. Eller så gör man ett bättre fäste då kanske. Det finns ju t ex Wolftooth-reglage som är för bockstyre men då sitter det i änden vilket är väldigt utsatt tycker jag. Eller GRX som ju vore det bästa kanske. Om det inte vore för att jag är väldigt nöjd med SRAM som jag kör nu. Någon som har andra tips på hur man löser detta?

_1010955.jpg IMG_20200207_145803.jpg IMG_20200207_145155.jpg

Hisspinne bockstyre
Wolftooth har väl även klämma för att sätta padel reglage på bockstyret? Alltså padel med större klämma helt enkelt. Kanske kan vara en lösning.

Hisspinne bockstyre
säger som jag brukar när det gäller hisspinne för eftermontage; magura wyron. nöjd med min, har även två andra hisspinnar.

den är trådlös och lättmonterad. särskilt framstår fördelar om man ska ha bockstyre. manöverknappen kan placeras precis varsomhelst.

det brukar kommer som ett brev på posten kommentarer om fördröjning vid användande av knappen. det är en ickefråga. verkligen.

Hisspinne bockstyre
säger som jag brukar när det gäller hisspinne för eftermontage; magura wyron. nöjd med min, har även två andra hisspinnar.

den är trådlös och lättmonterad. särskilt framstår fördelar om man ska ha bockstyre. manöverknappen kan placeras precis varsomhelst.

det brukar kommer som ett brev på posten kommentarer om fördröjning vid användande av knappen. det är en ickefråga. verkligen.

Eller att ts redan har en hisspinne. Behöver ett reglage, inte en stolpe till...

Hisspinne bockstyre
Går det inte att modda det oanvända växelreglaget på vänster sida så attt det funkar till stolpen istället? Eller det kanske bara är bromshandtag på den där? Var ju många som moddade reglage till raka styren förut i alla fall.

Hisspinne bockstyre
@marr: njäe, tror inte det!? de har dock en som man sätter i änden, i röret. Men gillar inte den.

@kais01: ja det hade ju varit fint, finns tyvärr inte i 27.2mm. Men man skulle ju kunna bygga en egen servolösning om man hade lite mer tid över :)

@Kneecap: ja, det hade varit nåt. Det finns ju vänsterreglage för 2x. Undrar hur bra det skulle bli!? Men då känns det nästan bättre att byta till GRX.

@Mycketvillhamer: det är bara broms :(

Jag kanske får snida till en bättre bracket som inte snurrar. Samt med fäste mot reglaget som inte tiltar i höjdled heller. Då skulle det ju iaf kännas lite robustare.

Hisspinne bockstyre
Kanske missuppfattat läget, men brand x har ju ett reglage specifikt för bockstyre?
Specializeds finns också med rätt diameter.

Hisspinne bockstyre
jaha! 31.8 har bara sökt på 24 ? ok. Det kanske funkar.

@glitch ok, får kolla de också. Tack

Hisspinne bockstyre
Nuså har jag fått vargtanden! Det fanns ju i matchande lila så det var inte mycket att fundera på då heller :)

Tog en testtur i skogen och det var riktigt bra. Kändes lite mer intuitivt än att ha den framåt som jag testade lite.

Var helt insnöad på att sätta något som sticker upp ur styrlindan, för 24mm rör, för det har jag sett att någon gjort. Men det här var ju mycket bättre!

_1020011.jpg

_1020018.jpg

Tillbaka
Topp