marr
Aktiv medlem
Hisspinne på en gravel?
Funderat lite på olika lösningar för hisspinne på en gravel. Ramen ifråga är för 30.9 stolpe. Saknar hål för intern dragning. Men har plats för en kabel till längs underröret.
Växelgrupp är rival 1, så ingen paddel på vänster sida.
Frågorna är många. Kan börja med själva remoten. Sett att vissa kör vänster paddel på ett vad jag antar är vanligt reglage för framväxel. Kan man bygga om detta själv? Om man köper ett sådant handtag då förstås?
Helt klart snyggaste lösningen, men kanske inte görbart än. Lär säkert bli vanligare.
Om inte, hur fasen löser man reglage då? Vanlig klämma från mtb är för liten.
Sen själva stolpen.
Finns det något vettigt 30.9,extern dragning med stack height på max 160mm, dvs klämma till rails.
Yep har en, blir 80mm slag då.
Vad finns mer?
Ska man borra ramen? Isåfall ett hål, ganska långt ner på sadelröret.
Fördel att man kan köra en oneup stolpe (som jag redan har) 150mm som man shimsar ner till perfekt längd. Strax över 100mm.
Nackdel, borra ram är jag inte helt bekväm med. Garantier och sådant är adjöss.
Sista utvägen. Magura vyron? Hittar dock inga vettiga mått på deras stolpar, eller remoten för den delen.
Vore ju en jäkligt smidig lösning om den fungerar bra.
Växelgrupp är rival 1, så ingen paddel på vänster sida.
Frågorna är många. Kan börja med själva remoten. Sett att vissa kör vänster paddel på ett vad jag antar är vanligt reglage för framväxel. Kan man bygga om detta själv? Om man köper ett sådant handtag då förstås?
Helt klart snyggaste lösningen, men kanske inte görbart än. Lär säkert bli vanligare.
Om inte, hur fasen löser man reglage då? Vanlig klämma från mtb är för liten.
Sen själva stolpen.
Finns det något vettigt 30.9,extern dragning med stack height på max 160mm, dvs klämma till rails.
Yep har en, blir 80mm slag då.
Vad finns mer?
Ska man borra ramen? Isåfall ett hål, ganska långt ner på sadelröret.
Fördel att man kan köra en oneup stolpe (som jag redan har) 150mm som man shimsar ner till perfekt längd. Strax över 100mm.
Nackdel, borra ram är jag inte helt bekväm med. Garantier och sådant är adjöss.
Sista utvägen. Magura vyron? Hittar dock inga vettiga mått på deras stolpar, eller remoten för den delen.
Vore ju en jäkligt smidig lösning om den fungerar bra.