Hitta billigt bakljus

Hitta billigt bakljus
Bakhjuset på min reservcyckel har lagt av och jag lyckas inte hitta något nytt för en rimlig peng. Det är fyrkantigt, 50mm cc på infästningen på pakethållaren och drivs av 2 st AA batterier. Jag tänker att ett sådant bakljus borde man kunna hitta för typ 100kr? T ex https://www.amazon.se/gp/product/B09K44JFQJ?smid=ANU9KP01APNAG&psc=1

Men den verkar ha ett löst lock. Några tips i denna budget klassen? :)

Hitta billigt bakljus

Så jäkla dyr frakt bara :D

Hitta billigt bakljus
det är svårt att hitta batteridrivna baklampor med reflex. konceptet ser jag som bekvämt, det brukar lysa månadsvis vid pendling och alkalinebatterier fortsätter mata när spänningen sjunker. så det är lätt konstatera när nya batterier behövs, och det blir inget plötsligt bortfall.

när jag sökte till en anhörig tidigare i år valde jag att acceptera biltemalampan. den ser inte alltför illa ut, men är smäckig så det räcker.

så intresserad av vad denna tråd kan bjuda på.

en fälla att gå i är tyska lampor med standlicht tänkta att vara sladdanslutna. ofta externt identiska med batterivarianterna.

den här första från cateye är min goto på egna cyklar, men den har varit borta från marknaden ett antal år. den andra fann jag vid en sökning i somras
.
IMG_0165.webp
IMG_1152.webp

Hitta billigt bakljus
det är svårt att hitta batteridrivna baklampor med reflex.
Det är extremt enkelt. Så länge det är för pakethållare som TS efterfrågar. Snarare svårt att hitta en utan i det fallet.

För andra fästen, svårare.

Take your pick. Men kolla som påpekats att de är för batterier och inte dynamo eller elcykel.

Hitta billigt bakljus
Då kanske denna svinbilliga lampan för endast 49kr kan kompensera den jäkla dyra frakten? 🤪

Tillbaka
Topp