Hitta rätt sadel?
Jag har lite problem med att paketet mellan benen domnar, när jag cyklar på MTBn längre sträckor typ efter 20 minuter på underlag då man inte behöver röra eller lyfta sig från sadeln, och där det inte är så tekniskt. På förra cykeln med den sadeln uppkom problemet efter bara ca 5 minuter, nu på nya cykeln med en annan sadel är det betydligt bättre. Men en då störande när det väl uppstår. Så hur ska man veta vilken sadel som passar näst till just mig. Det finns ju en djungel med sadlar därute. Och ska man testa någon från LBS så måste man ju cykla minst en timme per sadel för att hitta rätt. Och ska man testa 10 sadlar blir det ju över en arbetsdag i cykeln med olika sadlar, hehe!! Finns det någon mätmetod på sittbenen, eller test grej man sätter sig på för att se vilken sadelmodell som kanske skulle passa. Som det är nu så undviker jag ju längre stillasittande pass på plant underlag för att det blir för obehagligt tillslut. Skulle gärna cykla ut 3 mil till sommarstället föra att köra där i terrängen ett tag för att sedan cykla hem och få ett ganska bra långpass i benen. Men det går inte som det är nu :( Hur gör man???