Hitta skumplast till egensydd transportväska?

Sennsa

Aktiv medlem
Hallå,

Har dragit igång ett litet projekt där jag ska sy en transportväska till cykeln. Har nu fått tag på bra tyg, gjort några mallar och börjar bli klar att dra igång.

Frågan är nu, var kan jag få tag på lämplig skumplast att ha som dämpmaterial? Gärna i Göteborgsområdet. Vill gärna hitta något som ger bra stadga till hela bygget i grunden, tanken är att bygga upp all skumplast först och sen sy själva överdraget, bärremmar och kanske fundera på ett par (avtagbara) hjul.

Så, några idéer om vad som vore lämpligt?

Tror inte de har så hård skumgummi som du behöver (även om båtdynor brukar va rätt hårda) men de vet säkert va man får tag på det.

www.galantplast.se/

Ringde upp galantplast och de trodde att de skulle kunna hjälpa mig, jag var välkommen över för att ta en titt. De har nog inte riktigt så hård plast som jag vill hitta, men jag åker ner och rotar runt lite iaf.

Finns det andra tips så ös på, det kommer naturligtvis bygglogg senare.

Leta upp en Bilsadelmakare eller möbeltapetserare. Där finns polyeterskum i olika densiteter och tjocklekar i mängder vill jag lova.

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jysk, köp 2 barnmadrasser och stuva ner längs
> sidorna... :-) T

Lyxa till dig med IKEA så håller de styvheten längre än två veckor...

Har du ingen Kungsängen som kanske kan hjälpa dig i närheten? I Tjockhult så finns det en utmärkt på Hornsgatan. Bara knata dit med dina mått och dom sågar till det åt dig. Smutt.

nu ville du ju ha i götet men om det är någon sthlmare här som vill samma sak så finns det:
En affär på Odengatan (kommer inte ihåg vad den heter) mitt emot Vasaparken, runt nummer 100, som har en massa skumgummi..

Jag skulle nog tro att Galant-plast löser nåt. Ytterst trevlig butik när man går i skumgummi-köptankar. Annars borde du nog kunna hitta nåt i verktygsaffärer, sån där skumplast som man har i verktygs/instrumentväskor där man själv kan rycka bort bitar så att det passar för det man ska lägga i.

Tryck i ett par luftmadrasser och tryck i lagom med luft innanför liggunderlagen på vardera sida i väskan så blir det nog alla tiders.

Var ner till Galantplast, men hittade ingenting som var styvt nog. Tack för alla tips, får bli några telefonsamtal till måndagen.

Tillbaka
Topp