Hjälp att få tillbaka kasset på hjul

JS42

Ny medlem
Hej,
Mitt bakhjul välte och jag blev väldigt förvånad när det började flyga delar över golvet.
Det ramlade på sidan med bromsskiva och ut flög kasset, två kugg och en fjäder.
Har bristande kunskaper att fixa med detta så jag behöver hjälp hur jag ska få tillbaka allt korrekt.
Navet är DT Swiss 350.
1. Hur får jag enklast isär bodyn och kassett? (om jag behöver det dvs...kan inte att få tillbaka det på axeln nu)
2. Hur ska kugg och fjäder vara monterade?

Tack på förhand
IMG_20210118_184714.jpgIMG_20210118_183731.jpgIMG_20210118_183748.jpgIMG_20210118_183812.jpg

glitch

Aktiv medlem
Fjäder längst in, kugg med taggarna uppåt, kugg med taggarna nedåt så de kan låsa i varandra, fjäder - klart.

JS42

Ny medlem
Tack 😊
Vågar jag ta i och trycka dit allt som det sitter nu eller bör jag ta isär body och kasset?
Tips isf på hur jag får isär dem.
Är det vanligt att det kan lossna så här?

weldion

Aktiv medlem
Tack 😊
Vågar jag ta i och trycka dit allt som det sitter nu eller bör jag ta isär body och kasset?
Tips isf på hur jag får isär dem.
Är det vanligt att det kan lossna så här?
Bara att trycka dit. Det är rätt att bodyn bara är att dra loss från navet.

mzi

Aktiv medlem
Allt hålls bara ihop av den sista hylsan på sprängskissen. Men sitter det fast i ramen är det såklart en annan femma. Så du behöver inte vara orolig.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Du har ändå tur. Jag jobbade med ett hjul med 350nav på balkongen 3 tr upp och kassetten fastande bakom räcket när jag skulle flytta hjulet, en kugge och en fjäder stannade på balkongen, en av varje flög ner på en grusplan.... jag hittade kuggen men fjädern...

liten_men_tuff

Aktiv medlem
Alltså det där har ju hänt mig också, blev lika paff som du... 😅😅🙈 Var van vid lvg-kassetter med låsring, så välter hjulet och allt det där trillar ut.... tala om förvåning liksom. Dock var det ju som tur är inte så svårt att få ihop det igen. Är dock lite orolig för att åtminstone en kassett har fastnat på sin XD-body (har ju iofs inget att göra med att hjulet vält) vilket verkar vara ett annat vanligt problem... 🤯🤬

Berk

Aktiv medlem
Svenskorna är väl inte skrockfulla? Varnade precis för detta igår kväll:

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer