Hjälm med bra ventilation

Fräulein

Aktiv medlem
Det är dags att skaffa en ny hjälm till lvg. Har en Limar idag men har seriösa problem med att svetten rinner ner i ögonen (svettas inte onormalt mycket annars). Jag använder ett tunnare pannband som suger upp det mesta men det hade ju varit skönt att slippa det.

Förslag på på hjälmar med bra ventilation? Specializeds tokfula hjälmar verkar ha ett stort lufthål i fronten, men fungerar det?

Nej, min spezializedhjälm luftar inte super. Skön men det finns klart luftigare. Kolla på Giros ionos, Atmos nu när jag ska byta sommarhjälm.
Magnus

Tycker min Specialized (Echelon) lyckas hindra att svetten rinner ner i ögonen iaf. Om det är för att ventilationen gör nytta eller bara att kuddarna vid pannan är bra på att suga upp svetten låter jag vara osagt. Dock tycker jag att den skapar väldigt mycket vindbrus jämför med andra hjälmar jag haft och provat, men den sitter sjukt skönt på huvudet och det var det som fick avgöra.

Fräulein skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är dags att skaffa en ny hjälm till lvg. Har en Limar idag men har seriösa problem med att
> svetten rinner ner i ögonen (svettas inte onormalt mycket annars). Jag använder ett tunnare
> pannband som suger upp det mesta men det hade ju varit skönt att slippa det.
>
> Förslag på på hjälmar med bra ventilation?
> Specializeds tokfula hjälmar verkar ha ett stort lufthål i fronten, men fungerar det?

Ja då finns det väl i princip bara en hjälm för din del och det är väl en Met Sine-thesis vit.
Jag tror att det blir svårt att hitta en "svalare" hjälm faktiskt. Det är helt sjukt sval, om du frågar mig och min bror och alla andra som kör med den. Ja alla vet jag inte, men alla som jag känner som kör med den. Dn har några mysko "Distans-/kylkuddar" eller vad man nu ska kalla det. Gell av något slag istället för det mer vanliga i häjlmstället..

Den finns till ett bra pris, 1495SEK, här

http://www.cykelmagneten.se/index.php?main_page=product_info&cPath=263_265&products_id=638

Tillbaka
Topp