vincentjatko
Medlem
Hjälm till abnormalt stort huvud?
Så, nu när jag fått er uppmärksamhet så vill jag fråga er vart jag kan få tag i en hjälm till mitt huvud. Jag har inte ett abnormalt stort huvud, mäter 60 i omkrets, men när jag testade hjälm på biltema (Storlek L, 58-60) så lyckades jag precis klämma in huvudet i det, då knorrade hjälmen. Av detta fick jag med mig att mitt huvud nog är lite "långt", då det inte var i sidorna det knorrade, utan pannan och bakloben.
Därför undrar jag vart ni tror att jag kan vända mig för att få fram en cykelhjälm som passar mitt huvud? Ja, vart större storlekar kan tänkas finnas alltså. Det jag hittar är upp till 60 eller 61, jag tror att jag hade behövt 62 iaf, om alla har samma form, vilket dom säkert inte har.
Jag bor i Umeå, så tillgången till affärer är begränsade, tyvärr. Men jag hade gärna velat börja cykla med hjälm efter att ha varit här och läst otaliga trådar, och även sett in i olycksfallstråden.
Mvh
Därför undrar jag vart ni tror att jag kan vända mig för att få fram en cykelhjälm som passar mitt huvud? Ja, vart större storlekar kan tänkas finnas alltså. Det jag hittar är upp till 60 eller 61, jag tror att jag hade behövt 62 iaf, om alla har samma form, vilket dom säkert inte har.
Jag bor i Umeå, så tillgången till affärer är begränsade, tyvärr. Men jag hade gärna velat börja cykla med hjälm efter att ha varit här och läst otaliga trådar, och även sett in i olycksfallstråden.
Mvh