hjälmtips mtb större storlekar?

freddesvanstrom

Aktiv medlem
Måste köpa ny hjälm. Har idag en justerbar historia med spann på typ 56-65 cm där största är för stort med nån cm eller två.
Beställde hem en poc receptor flow 59-62cm som ttdligen var för trång för vattenskallen...

Dessa görs inte större, och många hjälmar jag kollat anges s,m,l,xl. Men utan mått.
Så, kan nån tipsa om större hjälmar av dirt/bmx-stuk eller annan inte-så-xc-lik hjälm.

Senast ändrad:
Jag har också jätteskalle, och köpte en Fox flux från CRC. Jag är helnöjd.

Vanligtvis sitter hjälmar som en påse skit på mitt huvud, men Fluxen sitter som gjuten.

Cardassian skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har samma problem. Samt att hjälmar är lite
> för "låga". Letar dock traditionell
> cykelhjälm..

Kan tipsa om Bell Triton och XLV, tror dom går i spannet 58-64cm.

I och med att jag precis kommer i en POC:S största storlek så har jag lite mindre skalle men fortfarande problem att hitta tillräckligt stora storlekar. De jag har hittat är http://www.pro-tec.net/ och 661. Deras hjälmar är större i storlekarna än poc.

NNNN

ok får kolla pro-tec och 661 då. Men hur är det med bell faction? eller fox transition? eller giro section? nån som vet måtten och huruvida de är små eller stora i storlekarna?

Fox Flux har jag sett (på Rea) på Sportson Åsögatan för 1 mpnad sen... men den var för "låg" för min vattenskalle. POC:s smurfhjälm Trabec passade mitt huvud däremot, men är ju svindyr och man ser ut som ett barn med den på... Behöll min gamla Met så länge.

Tillbaka
Topp