Hjälp att identifiera liten bygel

NAnders

Aktiv medlem
Denna alldagliga lilla bygel, som används för att fästa stänkskärmen på en gaffel som saknar fäste för stänkskärm, är så alldaglig att jag inte vet vad jag ska kalla den och därför har jag problem att hitta en ny. Närmaste cykelhandlare hade inget inne som liknade den, men jag antar att när jag väl vet vad den kallas så finns den där man köper skruvar och sånt.

Bilagor

• 20180402_205848.jpg
    20180402_205848.jpg
    255 KB · Besök: 76
Du menar klämman runt gaffelröret?
Det är ju en klämma för reflexer.... Alla handlare har ju drösvis med sådana.

Senast redigerad av en moderator:
Liknar ett reflexfäste för sadelstolpe. Typ en sån från Cateye enligt nedan. Men din kanske är av metall?

6569631316.jpeg

Plush sa:
Du menar klämman runt gaffelröret?
Det är ju en klämma för reflexer.... Alla handlare har ju drösvis med sådana.

Haha. Så kan det mycket väl vara. Jag antar att den ur personalen jag fick tag på har andra specialkunskaper än cykeldelar - butiken säljer allt möjligt sport- och friluftsrelaterat.

Tack allihop - i morgon går jag tillbaka dit och vet vad jag ska fråga efter.

Helvete, verkstaden hade inget inne i rätt dimension. Men jag bangar inte för ett provisorium.

Bilagor

• 20180403_205531.jpg
    20180403_205531.jpg
    216.5 KB · Besök: 76
JTF sa:
Liknar ett reflexfäste för sadelstolpe. Typ en sån från Cateye enligt nedan. Men din kanske är av metall?

Det kanske är en sån jag borde beställa. De finns i rätt mått, till skillnad från rörklämmorna på Biltema. Varifrån gör jag det bäst?

Plush sa:
NAnders sa:
JTF sa:

Det kanske är en sån jag borde beställa. De finns i rätt mått, till skillnad från rörklämmorna på Biltema. Varifrån gör jag det bäst?

Din lokala lbs borde ha...

Annars finns det säkert någon här på Happy som har någon eller några som ligger och skräpar i någon skrotlåda och kan skicka i ett brev mot frimärkskostnad typ. Skriv en efterlysning i den här tråden -> https://happyride.se/forum/read.php/1/1180059 och testa.

Senast ändrad:
NAnders sa:
JTF sa:

Sent omsider så beställde jag en Cateye-klämma av största storlek från Wiggle. Passade perfekt. Måttet på klämman var mindre än gaffeln men det var inklusive gummipackningen, som jag därför inte använde.

Tillbaka
Topp