hjälp!!! ctd´en på min fox float 32 ctd oc har slutat fungera

skidlinus

Ny medlem
min ctd på min fox float 32 ctd oc har slutat fungera sedan jag skruvade på själva skruven som håller tag i reglaget( det är denna dämparen: http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-le-237663 ) jag skruvaden på skruven pga att det var ett slags glapp, så jag drog åt skruven och då insedde jag att ja inte kunde låsa dämparen längre.. så vad ska jag göra?!?!?!

Senast ändrad:
Hallå hallå.

Det har varit 22 grader typ i hela landet = folk gör annat än att sitta på happy (jo faktiskt).

Så ge det lite tid så får du säkert ett bra svar.

Under tiden kan jag fråga: Kan du inte bara "backa" det som nu har orsakat ditt problem?

orsaken är att det glappade lite i ctd lockouten så jag skruvade åt den. det var ett stort misstag, den stora frågan är nu vad ja ska göra med dämparen

22 grader kl 21:34 nja ;)
Men jag tror folk som läser vill fundera lite innan de svarar. Men som Mini säger testa att ratta tillbaka där det fungerade och se ifall det funkar igen.

Ok ok inte just vid 21:34 men sol och värme gör att folk cyklar , grillar eller super (eller alla 3 samtidigt). = responstider kan variera.

Och sånt tar tid om det ska göras ordentligt ??

Spontant så tror jag att du ska gå till din lbs och be om hjälp. Di verkar lite osäker på logiken för mekanismen, och är man såpass osäker finns risk att du får en halvdan inställning. Det är lite finlir för att få till det ibland och hamnar du i mittemellanläge så har jag för mej att dämparen kan ta stryk om man kör med det.

Jag funderade på att spänna min med. Vad jag förstår kan de (brukar de) vara lite lösa utan att för den sakens skull påverka funktionen. När jag skrev det fick jag detta av preacher: "den lilla insexan på dämparen är ett stift som delvis agerar ändläge för returjusteraren och delvis håller in kompressionsspaken/returjusterareni dämparkroppen. Rör inte den."

Kan det vara samma sak på din?

Mitt stift va av o då funkade inte CTD:n nåt vidare alls. Fast jag hade inte fulskruvat då. Kan du inte skruva själv så får du nog lämna den till lbs.

Då har man tappat hela lockouten under senaste turen, och jag hittar den inte. Hoppas det går att få tag i ny..:((

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    147.6 KB · Besök: 32
Tillbaka
Topp