Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Forza! sa:Det mest upprörande i det här är väl ändå att vi pratar om 20 landsvägscyklister och ingen kör Campa. Vart är världen på väg!?
Skogling sa:Tiagra-bromsar? Vad hade han för färg på ventilhattarna?
Jo, hade han kört elcykel i klungan i dryga 35km/h så hade ju skulden varit uppenbar...Makten sa:Hahaha! Knockout:-)ForesterGuy sa:Undantaget ifall han hade haft elcykel, förstås.CW sa:Jag gillar biten där du tar upp att snubben har en aluminiumhoj, att den är något äldre och att - ve och fasa - har Tiagra-bromsar. Det var cyklisten det var fel på mannen, inte hans utrustning.
Makten sa:ForesterGuy sa:Undantaget ifall han hade haft elcykel, förstås.CW sa:Jag gillar biten där du tar upp att snubben har en aluminiumhoj, att den är något äldre och att - ve och fasa - har Tiagra-bromsar. Det var cyklisten det var fel på mannen, inte hans utrustning.
Hahaha! Knockout:-)
Jo att bunta ihop och köra sönder di där som växlar med bromsen och bromsar med växeln är helt klart ett steg åt rätt håll.Jeppe_E sa:Åt rätt håll?Forza! sa:Det mest upprörande i det här är väl ändå att vi pratar om 20 landsvägscyklister och ingen kör Campa. Vart är världen på väg!?
Täcker hemförsäkringen vanligtvis olyckor vid klungcykling?Aron sa:Mitt råd är att du lägger detta bakom dig och tar det på din hemförsäkring.
ejma sa:Täcker hemförsäkringen vanligtvis olyckor vid klungcykling?Aron sa:Mitt råd är att du lägger detta bakom dig och tar det på din hemförsäkring.
Det kan ju bero på att klungcykling inte är lagligt, rent teoretiskt alltså.26er sa:ejma sa:Täcker hemförsäkringen vanligtvis olyckor vid klungcykling?Aron sa:Mitt råd är att du lägger detta bakom dig och tar det på din hemförsäkring.
Nej, inte längre. Det har de tagit bort. Iaf Trygg-Hansa har. Krävs tilläggsförsäkringar och säkert kompis med handläggaren för att få ut nåt.
Senast (<1 år sen) jag kollade Trygghansas Allrisk-tillägg så täckte det krasch. Även på t.ex. motionslopp. Enda undantaget de hade var om man var professionell.26er sa:ejma sa:Täcker hemförsäkringen vanligtvis olyckor vid klungcykling?Aron sa:Mitt råd är att du lägger detta bakom dig och tar det på din hemförsäkring.
Nej, inte längre. Det har de tagit bort. Iaf Trygg-Hansa har. Krävs tilläggsförsäkringar och säkert kompis med handläggaren för att få ut nåt.
SuperApe sa:Zwift. Det blir så här när tiagrafolk håller på med Zwift. De tror de kan köra rakt igenom folk.
Aron sa:Jag tycker inte att ansvarsfrågan är så solklar. Men av en annan anledning än vad tidigare diskuterats.
Något har ju uppenbarligen hänt längre fram i klungan och du har behövt bromsa in så kraftigt att du kommer upp jämsides med framförvarandes däck. Inbromsningen fortplantar sig bakåt och fördröjs i varje steg pga reaktionstid så att varje cyklist kommer lite närmare framförvarande. Det fungerar likadant i tex seriekollisioner på motorväg. Om du är en hårsmån från att köra på framförvarande är det inte så konstigt att den bakom hamnade på den den tråkiga sidan av den hårsmånen.
Att hålla på principen att olyckor alltid är bakomvarandes ansvar blir feltänkt när ni kollektivt kommit överens om att strunta fullständigt i 3-sekundersregeln och ligga så nära varandra det bara går. Grundprincipen för att klungcykling ska fungera är att ingen gör några plötsliga rörelser. Om du nu nödvändigtvis måste hitta en ansvarig så blir det ju inte cyklisten på den billiga cykeln, utan i så fall snarare den som faktiskt startade kedjereaktionen som ledde till olyckan. I detta fall förtäljer inte historien vad som skapade tumultet i klungan. Det kanske till och med var så att det var du som brast i uppmärksamhet ett ögonblick? Det vet bara ni som var där.
Mitt råd är att du lägger detta bakom dig och tar det på din hemförsäkring. En liten fundering kring det där med att döma hunden efter håren kan kanske också vara på sin plats.
marr sa:Ni inser att trollet har lämnat tråden va?
Själva träningen är att släpa upp tacxsgrejen upp på och in i berget kan jag tro?staine sa:Nja, jag är kvar i alla fall. Håller precis på med klungcykling på en tocken däringa Tacx greja. I ett berg. Känns helt ofarligt. :)marr sa:Ni inser att trollet har lämnat tråden va?
staine sa:marr sa:Ni inser att trollet har lämnat tråden va?
Nja, jag är kvar i alla fall. Håller precis på med klungcykling på en tocken däringa Tacx greja. I ett berg. Känns helt ofarligt. :)
staine sa:marr sa:Ni inser att trollet har lämnat tråden va?
Nja, jag är kvar i alla fall. Håller precis på med klungcykling på en tocken däringa Tacx greja. I ett berg. Känns helt ofarligt. :)
Då kommer sjukförsäkringen in! PGA en glödande stekpanna i låret/ryggen.Johan1978 sa:Vilka kraschorgier det kommer bli nu när vi börjar blanda in skivbromsade racers i klungan också.
emmer sa:Själva träningen är att släpa upp tacxsgrejen upp på och in i berget kan jag tro?staine sa:Nja, jag är kvar i alla fall. Håller precis på med klungcykling på en tocken däringa Tacx greja. I ett berg. Känns helt ofarligt. :)marr sa:Ni inser att trollet har lämnat tråden va?
ForesterGuy sa:staine sa:marr sa:Ni inser att trollet har lämnat tråden va?
Bergatroll?
Helt solklart om han körde utan ärmar på tröjan. Då måste allt vara hans fel.gerrardsdobbar sa:Ger mig FAN på att den vållande var en triatlet.
Fjärdebrunn sa:Som Tiagracyklare så är jag väldigt kränkt av flera inlägg i denna tråd.
Bengt-re sa:Fjärdebrunn sa:Som Tiagracyklare så är jag väldigt kränkt av flera inlägg i denna tråd.
Som Sora cyklist är jag dobbelkrengt.
Som en snål mellanmjölksman.Vernersson sa:Jag är förvirrad....
Hur skall jag känna om jag har Ultegra på en aluhoj? :-O
Vernersson sa:Jag är förvirrad....
Vernersson sa:Jag är förvirrad....
Lars.E sa:Vernersson sa:Jag är förvirrad....
jonja sa:Om den vållande hade tiagrabromsar och alla andra ultegra så borde väl ansvarsfrågan rimligt sett vara avgjord?
emmer sa:Jo, hade han kört elcykel i klungan i dryga 35km/h så hade ju skulden varit uppenbar...
För vad är det för idiot som cyklar klunga på MTB/Pendlare?
+1Fjärdebrunn sa:Som Tiagracyklare så är jag väldigt kränkt av flera inlägg i denna tråd.