Hjälp en idiot. 26.0 till 22.2 shim

Pontus Wallman

Aktiv medlem
Köpte av misstag ett par Paul Thumbies växelreglage fäste (gamla modellen där man är tvungen trä på styret) i 26.0. Men var eg ute efter 22.0 mm.

Hittar inga växelreglage-shims på nätet och endast ett med rätt diameter, gjort för styren.

Vad kan kära Happy bidra med för DIY?

Ta fram en burk kall öl från kylen öppna den och häll upp den goda drycken i ett glas. Avnjut lite grann. Sedan tar du burken och klipper upp den (jag vet, du går miste om panten). Gör en bit att lägga mellan reglage och styre. Ungefär som om du skulle använda tejp om du förstår vad jag menar. Nu har du förhoppningsvis fått på reglaget så drick upp resten av ölen och känn dig jäkligt nöjd.?

Ta fram en burk kall öl från kylen öppna den och häll upp den goda drycken i ett glas. Avnjut lite grann. Sedan tar du burken och klipper upp den (jag vet, du går miste om panten). Gör en bit att lägga mellan reglage och styre. Ungefär som om du skulle använda tejp om du förstår vad jag menar. Nu har du förhoppningsvis fått på reglaget så drick upp resten av ölen och känn dig jäkligt nöjd.?
Tack, det funkar såvitt jag vet bara mellan 25.4 och 26.0. Eller menar du att dra flera varv? :unsure:
Låter som slippage-mardröm. ?

Ja, menar flera varv. Det borde väl funka? Inte för att jag vet men jag skulle prova i alla fall. Men det finns ju andra saker man kan prova. Jag tänker mig något i plast som tex en tjock schampooflaska eller liknande som man har hemma.

Tillbaka
Topp