[HJÄLP!] För kort skruv på racerbroms!

Singular

Aktiv medlem
Ska precis pilla på lite av grejorna från donatorracern till nya glidaråket, när jag till min fasa upptäcker att (nu märks det att jag är racernovis...) skruven som ska gå genom gaffeln är för kort, den "når" helt enkelt inte den interna muttern. Vad ska jag göra?

/M

Är muttern fast monterad i gaffeln, eller gänga i gaffeln? Det brukar vara muttern som man byter till en längre om det inte räcker. Lite beroende på vad du har för broms så kan det gå att byta skruven, men de nyare går det nog inte på.

Det här tycker jag jag känner igen: <http://happymtb.org/forum/read.php/1/378386>

/G
PS Jag lever Singularis! Återkommer. DS

Det här är helt jävla sjukt - jag bommar en tråd från igår. Dessutom KUNDE jag ju kollat på till exempel på cyclecomp innan.

Jag skäms, ställer mig i en hörna och dör. Tack för hjälpen.

/M

Rotade lite i min skrotlåda med massa bra att ha skruvar och sådant .Upptäckte en skruv som ser exakt ut som en sån där skruv som sitter på bromsen till racerbromsar fast längre enda skillnaden är att den har en större skalle .Den har suttit på mina grabbars kickboard i hjulen Kanske världelöst vetande eller ?

Tillbaka
Topp