Hjälp Jofa hitta gaffel

Hjälp Jofa hitta gaffel
larsaw sa:
jofahjalm sa:
Det är helt klart billigt, men jag är tveksam till hur enkelt det blir att leva med en marz-gaffel...

En Marz är nog inga problem att hålla liv i, både bussningar, skrapringar o packningskit går fortfarande att beställa direkt från Marz eller ngn av deras distributörer.
Dock brukar Marz reserv/servicedelar kosta sin slant, men hålla länge och ha långa servic-intervalls...

Både Rbs och Fillariosa är ju Marz åf/service ställen.

Hjälp Jofa hitta gaffel
larsaw sa:
jofahjalm sa:
Det är helt klart billigt, men jag är tveksam till hur enkelt det blir att leva med en marz-gaffel...

En Marz är nog inga problem att hålla liv i, både bussningar, skrapringar o packningskit går fortfarande att beställa direkt från Marz eller ngn av deras distributörer.
Dock brukar Marz reserv/servicedelar kosta sin slant, men hålla länge och ha långa servic-intervalls...

Märket är ju inte nedlagt heller, flera av Rampage-åkarna testade ju nån ny gaffel som det stod RAD Bomber på. Racing Bike servar min Marzocchi 888 och fjäder-bakdämpare för väldigt rimligt pris, och det verkar inte svårt att göra själv heller.

Hjälp Jofa hitta gaffel
Fasiken, om nu inte Jofa ska ha denna 350 CR, så kanske man skulle köpa den själv o bygga upp ngt skoj...
Efter en hel massa letanden för ett tag sedan kom jag fram till att det t.o.m. BÖR gå att konvertera en CR-gaffel till Titan-coil, men det skulle bli rätt dyrt :/

Hjälp Jofa hitta gaffel
20171030_153446.jpg

Hjälp Jofa hitta gaffel
qma sa:
larsaw sa:
Luthman Photography sa:
"RAD Bomber" är ju ett rätt passande namn för en pryl på en rampagehoj.

Fast det såg ganska mycket ut som en FOX 40...

Lite OT men här är en relevant artikel som föreslår att det ska vara mer skillnad än så...
http://www.bicycleretailer.com/nort...r-offer-more-extensive-new-marzocchi-products

Jag vet inte om det redan varit en massa trådar om detta men nu är det väl tydligt vad Fox gjort med Marzocchi.

Det reducerades till ett sub-brand för billigare produkter där allt är baserat på Fox finare grejor, men med egen styling och enklare kretsar.

Bomber 58 som DH-gaffeln verkar heta är som Fox 40 men består av billigare delar såsom GRIP-dämpare, medan Fox 40 får GRIP 2, osv.

Så det är inte riktigt cheapo-grejor - ska vara lika hållbart som Fox, men ändå enklare produkter, och det plus att 100% av tekniken är nedskalad från Fox andra grejor, dödar i mina ögon det sista som var kvar av märket.

Branding och styling tyckte jag var Marz svagaste sida, men det är det enda som görs unikt för det märket nu (AFAIK) av Fox.

Tillbaka
Topp