Hjälp jofahjalm göra Trans-Provence

jofahjalm

Aktiv medlem
Kära vänner!

För er underhållning så har jag tänkt köra Trans-Provence 2016. Min första svårighet blir naturligtvis att få en plats i den tävling jag helt saknar kvalifikationerna för att köra. Om jag har förstått det hela rätt så ska anmälan öppna imorgon. Hemsidan saknar dock helt info. Hur går anmälan till? Gäller det att klösa sig fram till kvarnen först i cykelvasanstil? Eller gäller det att skriva smart saker som gör att man blir utvald? Skola mig!

Ja, jag lär ju inte kvala in på min cykelmeriter, så det är självklart att jag reducerad till att använda mina ord. Ord är fruktansvärt töntigt. Men behöver jag ta med en dator till Järvsö över helgen när anmälan öppnar, eller kan jag göra detta i lugn och ro på måndag?

Tror jag läst förut att när anmälan stänger efter 1v läser han (ash) alla brev å väljer dom mest intressanta typ. Tror jag läst det på pb om förra årets anmälan.

Kolla om de har plats å kan frakta med så att du har minst en cykel om dagen ifall de skulle gå av ;)

Lycka till jag vill se :)

Men läs sidan då! :P ;)

"We will be accepting entry applications from exactly 00:00:00 (Central European Time) at the beginning of Sunday 1st November 2015. Entry application will be open for exactly 48 hours.

For our 2016 race, 80 places will be allotted on the following basis:

40 places for application forms which have been randomly selected after passing an initial screening;

20 places for application forms which we regard as being the best filled out;

20 places for pre-reservation by professional mountain biking teams."

Tog mig typ 1 minut att hitta. ;)

Anmälan är ett PDF-formulär. Så ladda ner PDF:en nu och skriv något episkt. Se till att ladda upp den inom de 48 timmar som anmälan är öppen. Klart.

Med tanke på mängden personer som är engagerade och hur lite du som cyklist behöver göra förutom att cykla och ta hand om din cykel så är det förståeligt. Men det är en stor hög pengar.

Om det inte är själva rejsandet som lockar främst så kan jag rekommendera att göra guided-versionen. Tävligen är slitsam helt klart.

Det är ju inte alls förståeligt. En resa med halvpension där man får sova i en säng och har egen shuttel och guide kostar en tredjedel. Nästan 17 papp för en semester där man får trampa uppför och bo i tält?

Senast ändrad:
Jag är ju helt villig att ta emot ekonomiska bidrag och allmänt sälja ut, men jag hade fått för mig att detta skulle kosta 1000 eur och inte nästan det dubbla. Det är helt enkelt för lite sketchfest per krona för att jag ska känna peppen.

Hela konceptet med Jofa sell-out tilltalar mig, är helt på om du startar en insamling.

Kom ihåg att när du väl har en startplats är det dags att fixa spons. Äh jag vet inte vad jag menar men anmäl dig nu resten är framtids-Jofas problem.

jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är ju inte alls förståeligt. En resa med
> halvpension där man får sova i en säng och har
> egen shuttel och guide kostar en tredjedel.
> Nästan 17 papp för en semester där man får
> trampa uppför och bo i tält?

Det är en galen apparat att riva lägret varje morgon, bygga om det igen och dessutom ha mat och allt klart innan alla kommer, och frukosten klar innan alla går upp. Dessutom ska alla skyttlas ca 1000 hm varje morgon och dryck o energi serveras under cykeldagen. Och funktionärer på i princip alla specialsträckor. Jag blev väldigt imponerad över att hela den apparaten faktiskt funkade när jag cyklade. Det året var det 1 "personal" per två cyklister ganska precis.

Sen är det klart att Ash drar in en slant på det, men det är också det han jobbar med resten av året.

Med det sagt så måste jag också säga att det var svinjobbigt.

Han har ju råd, det är bara en fråga om prioritering. Så det är nog en rejäl övertalning som behövs.

Riktigt saftigt med pengar är det.

Det är inte så mycket fattigdomen som att jag helt enkelt inte vill betala 1750 euro för vad som erbjuds. Jag och EST kommer rätt långt med vår roadtripp med den budgeten.

Om det inte är för att man vill just tävla är det såklart rätt ovärt, guidad tur är billigare och man får bo på hotell.

Det man betalar för är i stor utsträckning, skyltning, tidtagningsutrustning och funktionärer. Tänk på att varje morgon ska funktionärerna dra iväg ett par timmar före alla tävlande för att sätta upp utrustning och skyltar, sen stå hela dagen ute på banan och till slut sopa banan och hämta in allt igen varje kväll. Medan de gör det är det som Jomper säger ett annat gäng som packar ihop en massa tält, kör till en ny dalgång och sätter upp dem igen samtidigt som någon annan handlar och preppar käk för 100 man.

Det är något av ett logistiskt helvete att ordna ett flerdagars point to point-race för över 70 man helt och hållet på naturliga stigar, jag förstår faktiskt att det kostar pengar. Men är man inte så intresserad av själva tävlandet är det fett ovärt att betala för allt det där istället för att glassa runt på hotell och käka god fransk mat.

jofahjalm skrev:
> Det är inte så mycket fattigdomen som att jag
> helt enkelt inte vill betala 1750 euro för vad
> som erbjuds. Jag och EST kommer rätt långt med
> vår roadtripp med den budgeten.

Jag har full förståelse för resonrmanget. Jag hade aldrig i helvete betalat så mkt för en tävling. Om jag inte visste att jag skulle vinna och prissumman var högre.

Om man inte tvunget måste åka hela TP sträckan så kan ja rek att hyra Ash för guidning/shuttling i och omkring Sospel. Oändligt med sjukt fina stigar i alla svårighetsgrader med olika undelag samt karaktärer. Vi var 5 polare som bilade ner och hade Ash i 5 dagar. Tror vi gick runt på kanske 8 lax per man ink allt o vi levde gött utan att snåla.

Du får en tusing i handen om du får med dig makten och ni fulkör hela evenemanget utom tävlan. Jag är egentligen emot fulkörning men kan göra ett undantag här. Dock krävs det fullständig rapportering, beef mellan er, beef med tävlingsorganisationen samt minst ett episkt rambrott. Du får lura makten att du fick tvåhundra spänn och ge honom hälften. Var sätter jag in pengarna?

Edit: Ett tappat "e".

Senast ändrad:
marran skrev:
> Om det inte är för att man vill just tävla är
> det såklart rätt ovärt, guidad tur är
> billigare och man får bo på hotell.
>
> Det man betalar för är i stor utsträckning,
> skyltning, tidtagningsutrustning och
> funktionärer. Tänk på att varje morgon ska
> funktionärerna dra iväg ett par timmar före
> alla tävlande för att sätta upp utrustning och
> skyltar, sen stå hela dagen ute på banan och
> till slut sopa banan och hämta in allt igen varje
> kväll. Medan de gör det är det som Jomper
> säger ett annat gäng som packar ihop en massa
> tält, kör till en ny dalgång och sätter upp
> dem igen samtidigt som någon annan handlar och
> preppar käk för 100 man.
>
> Det är något av ett logistiskt helvete att ordna
> ett flerdagars point to point-race för över 70
> man helt och hållet på naturliga stigar, jag
> förstår faktiskt att det kostar pengar. Men är
> man inte så intresserad av själva tävlandet är
> det fett ovärt att betala för allt det där
> istället för att glassa runt på hotell och
> käka god fransk mat.

Betala för funktionärer?! Nä, en äkta funktionär ska på sin höjd kosta en ful sponsorsjacka, 1-2 mål undermålig mat per dag (att inmundigas under stress på tider ingen annan skulle få för sig att äta), 20% rabatt på 10 biljetter till släkt och vänner samt några hundralappar till någon idrottsklubbs barnverksamhet.

Betalar man mer än så så blir man blåst.

jofahjalm skrev:
> Det är inte så mycket fattigdomen som att jag
> helt enkelt inte vill betala 1750 euro för vad
> som erbjuds. Jag och EST kommer rätt långt med
> vår roadtripp med den budgeten.

Oj, det här luktar skoj!

Hasse#7 skrev:
> Du får en tusing i handen om du får med dig
> makten och ni fulkör hela evenemanget utom
> tävlan. Jag är egentligen emot fulkörning men
> kan göra ett undantag här. Dock krävs det
> fullständig rapportering, beef mellan er, beef
> med tävlingsorganisationen samt minst ett episkt
> rambrott. Du får lura makten att du fick
> tvåhundra spänn och ge honom hälften. Var
> sätter jag in pengarna?
>
> Edit: Ett tappat "e".

Hahahahahaha!!!!!
Jag är redo att matcha Hasse#7 i detta :-D

Vernersson skrev:
> Hasse#7 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Du får en tusing i handen om du får med dig
> > makten och ni fulkör hela evenemanget utom
> > tävlan. Jag är egentligen emot fulkörning
> men
> > kan göra ett undantag här. Dock krävs det
> > fullständig rapportering, beef mellan er, beef
> > med tävlingsorganisationen samt minst ett
> episkt
> > rambrott. Du får lura makten att du fick
> > tvåhundra spänn och ge honom hälften. Var
> > sätter jag in pengarna?
> >
> > Edit: Ett tappat "e".
>
>
> Hahahahahaha!!!!!
> Jag är redo att matcha Hasse#7 i detta :-D

Jag putter också in en tusing på det upplägget?

Tänkte föreslå Trans-Savoie, men det visade sig vara ännu dyrare (1999 eller nåt..), MEN man kan avstå från markservicen före o efter etapperna o kommer då undan med 1145! Ett gammalt skåp med 2 madrasser o EST som tjänstgörande chaufför, mek, kock,massör o coach. Vad kan gå fel? Glöm inte svetsen bara.

/S

C-dale skrev:
> Tänkte föreslå Trans-Savoie, men det visade sig
> vara ännu dyrare (1999 eller nåt..), MEN man kan
> avstå från markservicen före o efter etapperna
> o kommer då undan med 1145! Ett gammalt skåp
> med 2 madrasser o EST som tjänstgörande
> chaufför, mek, kock,massör o coach. Vad kan gå
> fel? Glöm inte svetsen bara.
>
> /S

Han skulle bara gå öl å chips av mig möjligen massa sprit så jag skulle kunna sno hans cykel å köra upp några placeringar åt han?

Förresten så äger jag fin campingutrustning då jag under mina 15 år av uppehåll från mtb brukade köra hoj å tälta i ca 4 veckor på somrarna så den delen löser sig nog?

jofahjalm skrev:
> Det är ju inte alls förståeligt. En resa med
> halvpension där man får sova i en säng och har
> egen shuttel och guide kostar en tredjedel.
> Nästan 17 papp för en semester där man får
> trampa uppför och bo i tält?

Om du inte inser vad mycket jobb det ligger bakom ett race som detta så är det nog stor risk att du blir besviken. Tror inte det är något för dig isf.

Tillbaka
Topp