Hjälp! Korta klingbultar.

AAverdal

Aktiv medlem
Nu har jag snart vart i alla butiker i Göteborg och ingen har korta klingbultar. Så här i singeklingetider så borde det finnas hemma, alla har för 2 och 3 delat. Vevpartiet är SRAM och klinga SRAM.
Någon som vet var jag kan få tag på dom? Någon som vet vad jag skall ha? För i butikerna har dom inte en jävla aning. Väldigt konstigt tycker jag.
Gör mig inget om det är nätbutik i eller utanför sveriges gränser.

IMG_9825.jpg

När jag behövde korta klingbultar för ett tag sedan vände jag på N/W klingan så att försänkningarna försvann. Då funkade det med långa bultar. Tror inte att det finns någon riktning på dessa drev.
När jag förra veckan byggde ihop en cykel åt en kompis så hade han en Kina-N/W-klinga (Ztto eller nåt, vanliga på aliexpress) Dessa var utan försänkning för att man skulle slippa leta nya bultar. Mycket Smidigt!

Har fem aluminium från aerozine som går dra ihop till 4,5mm.
Har du fem för dubbel som inte ser ut som kriget kan vi byta.
(I Ö C GBG - PMa i så fall)

Hittade korta klingbultar (namnlösa) på Cykelhuset Backaplan för 2-3 veckor sedan. Dock inte från hyllan, det låg en hög inne på verkstaden. De går att dra ihop till 3,5 mm. Kolla med dom! Fick pynta dryga hundringen tror jag.

Tack!
Ni är alla fantastiska! På 15 min löste ni det ingen butik i Göteborg har gjort.
En butik sa "de där är svåra att få tag på", en annan "de finns inte längre" en tredje "Jasså de, jag kan beställa hem men det är så liten order så jag orkar inte så det är bättre att du hittar själv på nätet" Vad han inte visste var att jag skulle även ha 2 hjul, ventiler, vätska, handtag, styrlager och serva dämpare. Nu blev det internet istället. Service får jag fundera på hur jag gör med.

Och så klagar de över konkurrensen från näthandeln...
Sopor!

Bra att det löste sig, men om inte vevpartiet är från yngre stenåldern borde det funka med en direct mount klinga. Köp en sån nästa gång.

Tillbaka
Topp