Hjälp med body på cannondale topstone carbon 5

Milpil

Medlem
Hej,

Jag införskaffade mig en cannondale topstone carbon 5 (lila färg, riktigt crisp!) i våras och efter att ha cyklat ringa 80 mil har nu bodyn säckat ihop totalt. Det känns nu som att jag har sökt av halva internet för att få reda på vars man kan beställa en ny sådan och även vilken man ska ha. I specifikationslistan står det "Formula cartridge bearing, Centerlock, 12x142mm", men eftersom jag är relativt novis inom cykelmek säger det mig inte särskilt mycket. Jag är dock 99 % säker på att det kommit in nå bråte i fjädrarna som möjliggör att trampa bakåt eftersom det i dagsläget fungerar precis på samma sätt som på en spinningcykel. Om någon kan peka mig i rätt riktning härifrån hade det varit kanon eftersom jag ska ut på en liten cykelsemester om en knapp vecka och känner att detta måste ordnas dessförinnan.

- Milpil

Läs inte spec, läs på bodyn! För övrigt bör det gå på garantin.

Det bör stå tex fh-456 som bodyn säkert heter.

Det står TLPC på bodyn, men hittar inget sådant på webben. Noterat, ska höra med butiken jag köpte cykeln i så får jag hoppas de kan lösa det innan jag ska iväg!

Rengöring? Bild på nav?
Jo jag har också tänkt den tanken, men hittar ingen video eller liknande där de utför underhåll på just den bodyn jag har så vet knappt hur man får väck den från navet. Än mindre vilka verktyg som behövs. 17 mm cone wrench vet jag behövs men sen är det blankt.

Garantiärende. Ta tillbaka den till butiken du köpte så får de fixa, hade exakt samma problem på min Topstone vilket Biketown fixade med bravur.

låter helt sinnes att den ska vara slut efter 80km, kräv en ny via butiken.
Jo jag tycker också att samtliga komponenter bör klara betydligt mer än 80 mil oavsett om det är landsväg eller skog/grusväg. Men nagge hade ju haft exakt samma problem så det kanske är tillverkningsfel eller nå sånt just för den bodyn.

Snackade precis med cykloteket och enligt dem är det "FH-536" som gäller. Just den modellen är tydligen tillgänglig först i slutet av augusti via Cannondale, och därmed även garantin haha så det var ju lite tråkigt. Så nu får en väl beställa via en annan butik och pynta själv och hålla tummarna för att Cannondale ersätter i efterhand.

Snackade precis med cykloteket och enligt dem är det "FH-536" som gäller. Just den modellen är tydligen tillgänglig först i slutet av augusti via Cannondale, och därmed även garantin haha så det var ju lite tråkigt. Så nu får en väl beställa via en annan butik och pynta själv och hålla tummarna för att Cannondale ersätter i efterhand.
Fick du tag i Fh-536? Börjar bli dags att byta min men har svårt att hitta någon som säljer den och har den i lager.

Tillbaka
Topp