Hjälp med Bridgestone MB1

Salte_petter

Ny medlem
Hej!

Jag bor i Malmö och har just fått hit min gamle trotjänare, min MB1. den har inte använts på 5 år och behöver en omgång. Skulle även kunna tänka mig att modifiera den lite typ ta bort lite växlar (till ett nav fram) osv.
MEN vet inte vart i Malmö jag ska vända mig de "vanliga" cykelaffärerna verkar inte ha rätta kollen och för lite nördfaktor, jag behöver en själfull cykelmek i klass med Markus Lofjord i Stockholm. Så hjälp vart ska jag vända mig???

Tacksam för all hjälp
petter

Bilagor

• CIMG1453.JPG
    CIMG1453.JPG
    78.3 KB · Besök: 33
Ny bromsklossar
Nya broms och växelvajrar
Nya däck

Gör inte så värst mycket mer. Du har en klassiker, bevara den som den är.

Kan bara hålla med tidigare åsikter, cykeln ser ut att vara i oförskämt bra skick för att vara runt 15 år (?) gammal. Kör på Daners råd!!

Ok ok jag hajar inte ändra på nått!
MEN min fråga var nog egentligen vart tusan jag ska vända mig i Malmö för at få hjälp eftersom jag är en klåpare på att mecka, och även om jag skulle göra det själv vet jag inte ens vart jag kan få tag i delar.. det känns som att det bara finns damcyklar och biltema cyklar med motsvarande cykel affärer i den här staden. Men jag hoppas att jag har fel.
petter

Håller med föregående talare, rör inget utan varsam renovering. Fridhems cykel är helt OK, speciellt den på Tessins väg men även den vid stadsteatern är bra. Fråga efter Kjell - han kan sina saker och har mekat hela sitt liv med cyklar. Han löser det.

Senast redigerad av en moderator:
Den cykeln i orginalskick med rätt prylar är snordyr idag......

Purcylurse försökte få ihop sin MB1'a tiill orginalskick men gav upp när han fattade hur satans dyrt det skulle bli.

Har motsvarigheten som racer. Någon som vet var man hittar en bild på den?
Min är så långt ifrån i lika fint skick. Bridgestonebromsarna fattas, samma med vevpartiet och fel sadelstolpe. Alla Dura Ace komponenter finns kvar och är i fins skick.
Den vita färgen är riktigt snygg.

Grattis till den hojen. En av dom coolaste hartailsen från 90-talet. Var rädd om den och försök hitta originaldelar. :)

Det var min drömhoj 1991.

//Skogling

http://images.google.com/images?cli...stone RB-1&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

PeaceDog skrev:
-------------------------------------------------------
> Har motsvarigheten som racer. Någon som vet var
> man hittar en bild på den?
> Min är så långt ifrån i lika fint skick.
> Bridgestonebromsarna fattas, samma med vevpartiet
> och fel sadelstolpe. Alla Dura Ace komponenter
> finns kvar och är i fins skick.
> Den vita färgen är riktigt snygg.

Tillbaka
Topp