Hjälp med cykelbygge!

Hjälp med cykelbygge!
Om du är inne på att skicka tillbaka och byta, samt fortsätta bygga, skulle det inte varit idé att bytt gaffeln till en med Thru-axle, borde väl vara lättare att hitta hjulset om man har samma standard fram och bak? (Även om du nu tydligen hade hittat ett set som var mixat åt fel håll)

Hjälp med cykelbygge!
h.g.j skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du är inne på att skicka tillbaka och byta,
> samt fortsätta bygga, skulle det inte varit idé
> att bytt gaffeln till en med Thru-axle

Oavsett hur enkelt det är med hjul så bör du köra thru-axle, det gör mycket för styvheten på gaffeln på en 29:er.

Här är hjul som funkar vilken gaffel du väljer men du får se till att få rätt adapter med:
http://www.poison-bikes.de/shopart/...TB/Laufradsatz-Mavic-Crossride-Disc.html?&d=1

Senast ändrad:
Hjälp med cykelbygge!
Funkar detta till ramen och gaffeln som jag länkade förut?

Bilagor

• Capture21.PNG
    Capture21.PNG
    16.7 KB · Besök: 15
Hjälp med cykelbygge!
Varför vill man ha en gaffel med en 9mm QR över huvud taget? Mycket stabilare med 15mm axel samt troligen enklare att hitta hjul som passar i framtiden.

Hjälp med cykelbygge!
dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför inte egentligen? 15x100 lär vara rätt
> lika på alla och den där sätts väl inuti
> alltihop och borde därmed passa alla 15mm.

Så tänkte jag med.

Hjälp med cykelbygge!
Tänkte bara säga att cykeln är under konstruktion och att jag kan lägga upp uppdateringar och lite mera detaljer om så önskas.

Är fan ganska nöjd. ;)

Hjälp med cykelbygge!
Var kanske lite otydlig. Har redan köpt de flesta av grejerna. Och nej, den kom ej med hölje.
De enda delarna som jag har kvar att köpa är bromsar fram/bak och drev med 104BCD.

Tillbaka
Topp